Enric I. Canela

Ahir i avui dos grans dies. S’ha posat de manifest una vegada més que Barcelona i la seva àrea ha estat dirigida per incompetents al servei d’interessos aliens a Catalunya i als seus ciutadans i, també sembla que per mentiders. Els catalans som gent a la que es pot enganyar i menystenir contínuament.

Dues notícies relacionades amb les infraestructures.

Una l’Aeroport del Prat i la nova terminal. Ja fa dies que se’n parla. Iberia pensa que amb la nova terminal l’Aeroport no complirà els objectius i que és un aeroport ineficient. Raons: els veïns i l’ecologia. Això farà poc eficients les pistes. Jo no hi entenc massa, però fa molts anys que anem arrossegant. On s’havia de fer la tercera pista? Va haver moltes propostes. Una, feta per persones ben solvents, era al mar. Per raons de respecte al medi, que probablement comparteixo, ara tenim una pista que va arribar tard i que molesta als veïns. No s’hauria de demanar responsabilitats als que no van saber preveure que el soroll arribaria a cotes molt elevades? On van estudiar? Ens podem permetre tenir un aeroport que vol ser un hub internacional i que no pugui operar a plena capacitat. Tard i malament.

L’altre el TGV i el seu pas per Barcelona. Ara resulta que s’endarrerirà encara més. També que això ho sabia el govern municipal, Portabella ho ha revelat, i que es van conjurar per amagar la informació als ciutadans per tal que això no els afectés els resultats electorals. Com s’ha de dir d’aquests comportament? Quan jo estudiava de petit religió em parlaven de mentida per omissió. Amagar dins la polèmica la veritat als ciutadans per treure benefici. L’ètica d’aquests senyors (i senyora ecologista i d’esquerres) a l’alçada del betum. Primer una mentida i segon: Quina necessitat real hi ha de fer passar el TGV pel mig de Barcelona? No seré jo qui em posi a discutir si hi ha més o menys risc d’esfondrament d’alguns dels llocs on passarà el TGV o de si això posarà en risc els habitatges, però estic seu que el risc és més gran fent passar el tren que no fent-ho. Com en qualsevol tria un ha de valorar el risc davant el benefici. La veritat és que no veig el benefici i per tant el risc, per baix que sigui el supera molt.

Els arguments d’Hereu sobre els avantatges són patètics. Jo em pregunto, quina democràcia és aquella que el govern municipal actua en contra del que pensa la gran majoria dels ciutadans? Qui té interessos en que el TGV passi pel mig de Barcelona?. El govern central per estalviar-se millorar Rodalies? Faria igual a Madrid?

Amb l’objectiu estratègic de posar en perill tot Barcelona, només faria un canvi en el traçat proposat, faria que els túnels fessin una petita volta per passar també sota Santa Maria del Mar i la Catedral, se les han deixat.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació