Traduït del Web del MITyC

La iniciativa NEW té una dotació pressupostària de 1.560.000 euros i pretén estimular al nucli del teixit empresarial espanyol perquè disposi de pàgina web amb domini propi

El programa NEW (Cap Empresa sense WEB), promogut pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç a través de l’entitat pública Red.es (www.red.es) per fomentar l’ús d’Internet a les pimes, permetrà contractar en condicions molt favorables els serveis de connectivitat, allotjament, domini i correu electrònic entre altres, gràcies a la col·laboració establerta entre Red.es i diverses companyies privades de serveis d’Internet.

El programa NEW, que s’emmarca en el Plan Avanza per al desenvolupament de la Societat de la Informació, comptarà amb la col·laboració de Telefónica, Nominalia i Recol en tot l’àmbit espanyol. A aquestes companyies se n’afegiran d’altres des de les Comunitats Autònomes a fi que la seva oferta pugui adequar-se a les característiques pròpies de cada mercat regional.

L’objectiu del Programa NEW, dotat d’un pressupost de 1.560.000 euros, és estimular al nucli del teixit empresarial espanyol perquè disposi d’una pàgina web amb domini propi (per exemple www.tunegocio.es). Actualment la presència de les pimes espanyoles a la Xarxa és baixa (43%), en comparació amb la mitjana europea (64%).

Mesures de suport

Per millorar l’activitat de les pimes espanyoles en Internet s’ha previst la configuració d’un paquet de serveis que inclou connectivitat, allotjament, un nom de domini amb el .es i correu electrònic, entre altres. Està previst a més que Red.es, en col·laboració amb les companyies de serveis esmentades, posi en marxa a mitjan setembre les següents iniciatives:

1. – Establiment d’una línia telefònica d’assessorament a la pime, perquè conegui els avantatges de disposar d’una web, els passos a seguir per a la contractació de l’oferta, els proveïdors adherits al programa i els ajuts públics que ja existeixen per a la creació de pàgines web.
2. – Desenvolupament d’una campanya de difusió, sensibilització i assessorament sobre els procediments i avantatges per a les empreses a l’hora de crear la seva identitat digital a través d’una pàgina web de domini propi.
3. – Campanya itinerant d’informació a través de totes les comunitats autònomes en col·laboració amb institucions públiques i privades dedicades a la promoció de la Societat de la Informació pròpies de cada territori. D’aquesta manera, es podran conèixer les necessitats de les pimes per incrementar el seu negoci a la Xarxa i facilitar informació sobre les mesures incloses en el Pla Avanza de les que poden beneficiar-se.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació