Enric I. Canela
Discrepo absolutament d’aquest titular. Jo crec que hi ha una notable unanimitat, si més no el diagnòstic és bastant comú. Simplement cadascú destaca alguna cosa, la que li sembla més important, però en el fons la coincidència és gran. Altra cosa és com es posa solució als problemes detectats. Aquí potser no hi haurà tanta coincidència. Deia La Vanguadia:
Els mals resultats que el sistema educatiu espanyol obté en l’últim informe PISA han provocat, de nou, un sens fi de reaccions no del tot coincidents. Partits, sindicats, associacions de pares i altres entitats estan d’acord que és necessari actuar sense dilació perquè el sistema millori, però discrepen tant a l’hora d’atribuir responsabilitats pels baixos nivells dels alumnes com de proposar solucions. Felipe de Vicente, president de la Associació de Catedràtics d´Ensenyaments Secundaris de Catalunya, assegura que els resultats no sorprenen als docents “que són testimonis del fracàs contundent del sistema i de la pedagogia implícita de la LOGSE”, mentre que des de l’Associació de Professors de Secundària, el seu portaveu, Blanca Olmos, assevera que el que falla és el sistema. “No és qüestió de diners, sinó de cap i sensatesa, més ensenyament i aprenentatge i menys demagògia”. Des de la Associació de Directius de l´Educació Pública, Axia, el seu president, Carles Mata, opina que dotant de més autonomia als centres i professionalitzant les adreces es podran millorar resultats. La denúncia a l’ús “interessat i partidista” dels resultats la van fer CCOO, i Fete-UGT, que proposen més inversió, atenció a la diversitat i mesures per a combatre l’abandó escolar. Carina Mejías, portaveu parlamentària del Partit Popular a Catalunya, es va mostrar partidària d’introduir mesures que aportin flexibilitat al sistema i permetin compatibilitzar l’adquisició de coneixements amb la d’habilitats, és a dir, “professionalitzar” la secundària. Per la seva banda, la diputada de CiU Irene Rigau va reclamar la modificació “immediata” dels currículums d’ESO amb la introducció de més hores de matemàtiques.