El rector de la UdL, Joan Viñas, ha confirmat en el decurs de l’esmorzar que la Universitat ha ofert aquest dijous a la premsa que la UdL pagarà un complement als professors que augmentin les xifres d’alumnes aprovats sense baixar però el nivell d’exigència. Aquest es un dels cinc requisits del manual d’avaluació del professorat que serveix de base perquè els docents incrementin el seu sou per cada cinc anys de docència. Viñas ha assegurat que aquesta mesura, que pretén acabar amb un alt índex de suspensos ja que en algunes assignatures només aprova el 10% de l’alumnat, no farà que els professors ‘baixin el llistó’.
Categories
Arxius
Blocs preferits
- Antonio Arias
- Òscar Pascual
- Carles Campuzano
- Carles Garcia – S.O.S.
- Carles Oriach
- Carles Puigdemont
- Carme Laura Gil
- Carme Porta – Les dones en sabem
- Cuidar la boca
- Daniel Solanao – Desfilosofant
- David Boronat
- David de las Heras
- David de las Heras – Reflexions del món de l’educació
- David Morgades – El Racó de Mataró
- Des de l’exili – Manel Bargalló
- Dies de Fúria
- Eduard Batlle
- El Criteri
- Elliot Fernández
- Estratega – Pau Canaleta
- Ferran Domenech-Auquer – Cable d’auriculars
- Genís Boadella
- Guillem Carol
- Jesús Palomar
- Joan Baptista Gavaldà
- Joan Brunet
- Joan Mayans
- Jordi Turull
- Jordi Villà – Vorada
- Josep Romeu
- La Vida Quotidiana
- Lídia Pelejà
- Les intencions mecàniques – Joan Arnera
- Les Set Edats – Dídac Lópz
- M. Jesús Ferrés – Les llengues a debat
- Maiol Sanaüja
- Mar Roca
- Marc Arza
- Marc Vidal
- Marta Puig – Elkarrizketa
- Mercè Piqueras
- Montserrat Candini
- Núria Masdeu
- Pilar Pifarré
- Plataforma Unitaria de Lletres
- Quim Bosch – Eureka
- Ramon Tremosa
- Reacciona – Laia Guillaumes
- Reflexions en català
- Ricard Ruíz de Querol
- Robsup – Robert Blanco
- Roc Fages
- Roc Fernàndez
- Roc Fernàndez
- Roger Pons
- Rosa Núria Aleixandre
- Ruben Novoa
- Saül Gordillo
- Salvador Sostres
- Sopa de Ciencias
- Tonet
- Toni Mascaró
- Víctor Terradellas
- Xavier Tomàs
Universitat, Ciència, Recerca, Desenvolupament i Innovació
- Alfons Nonell – Selenocisteïna
- Centpeus – Daniel Closa
- Edunomia – Miquel Duran
- El Món de la Neurociència – Anna Basora
- Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – FECYT
- IALE Tecnologia
- Iñaki Ruíz-trillo
- Innovació
- Instituto del Metabolismo Celular
- Recerca en Acció
- The Nacked Scientists
- Thought in Euskadi
- Xavier Marcet
Webs preferits
En el model pre-EEES un punt clau en els processos d’avaluació institucional (poc explotat al nostre país) és el d’analitzar els exàmens d’una determinada assignatura, ordenats del millor valorat al pitjor. És una manera de garantir “que no es baixi l’exigència”
Plantejat així com ho han fet a la UDL, ja ho havia pogut llegir a la premsa, m’ha semblat poc adequat, per bé que l’objectiu sigui lloable (quan una assignatura té un 10% d’aprovats és que hi ha un problema).
Però és que a més a més l’EEES proporciona una dimensió avaluativa diferent a la més habitual en el nostre sistema. Si es fa bé, estic segur que generarà molts canvis, que poden ser molt positius.
Elies,
Jo penso exactament igual, quan suspen tothom, alguna cosa passa. I si hi ha més d’un grup i en uns si i altres no, encara més. Jo no estic gens d’acord amb pagar per aprovat. A més Bolonya no va per aquí. Jo plentejo la cosa de forma diferent, més treballs, proves de preguntes concretes, etc. Encara haig d’experimentar una mica, dóna molta feina.
Aquest és un tema molt complicat. Qui posa el llistó? Com es valora que el llistó no s’hagi baixat (o pujat)? Com se sap que el professorat de l’assignatura ha tingut les mateixes opotunitats que altres professors d’altres assignatures que tenen els mateixos estudiants?
Hi ha molta casuística. Una de molt senzilla: els horaris i l’absentisme. Una assignatura de 3 a 4 és més difícil d’impartir que una assigatura d’11 a 12.
L’avaluació de la docència no és pas cosa fàcil.
Miquel,
El tema és enormement complicat, amb tot l’igualitarisme és un sistema pervers. El problema és que no hi ha sanció per a l’incompetent.