Traduït del web de Magisnet

El procés de Bolonya redueix les sis especialitats dels mestres a només dos

El BOE de 21 de desembre publica la normativa per la qual s’aproven els requisits per impartir docència, que a partir d’ara es redueix als títols de Grau d’Educació Infantil i d’Educació Primària (de 240 crèdits) i el màster de Secundària (60 crèdits), com va avançar MAGISTERI en la seva edició del 5 de desembre.

Les sis especialitats que es dividien els estudis de Magisteri queden ara reduïdes a dos: mestre d’Educació Infantil i mestre d’Educació Primària. Desapareixen, per tant, les antigues especialitzacions de Pedagogia Terapèutica, Audició i Llenguatge, Llengua Estrangera i Educació Física. Per aquest motiu, algunes universitats estan dissenyant una oferta d’optatives, d’elecció voluntària, que capacitin als alumnes per a les funcions de les antigues especialitzacions ara desaparegudes dels nous plans.

Segons CSI-CSIF, no obstant això, “no queda clar quin sistema d’especialització es va a dissenyar en el futur per a aquests trams educatius, perquè del que sí estem segurs és de la necessitat de les actuals especialitats per al Cos de mestres”.

A més, per a aquest sindicat, el futur dissenyat a Bolonya suposarà “privatitzar, és a dir, encarir, l’obtenció de la certificació pedagògica al concretar-la en un màster”. Per això, CSI-CSIF critica la nova formació inicial per considerar-la “improvisada”.

Per la seva banda, FETE-UGT afirma sentir-se decebuda per que el Ministeri hagi renunciat a la creació d’un cos únic de professors. Igual que CCOO, STES, ANPE, i CSI-CSIF, aquest sindicat va criticar que la normativa fora aprovada sense contar amb el parer de les organitzacions sindicals. El MEC va presentar el 3 de desembre en el Consell Escolar de l’Estat els esborranys dels requisits dels nous títols per a l’exercici de la docència sense sotmetre’ls prèviament a la consideració dels representants del professorat.

Per la seva banda, el director de l’Institut Superior de Formació del Professorat, Antonio Moreno, va reconèixer que la formació dels mestres ha estat “la gran oblidada” de les disposicions educatives oficials i “s’ha estancat –va dir– respecte a l’evolució de la societat”. Així mateix, Iñaki Echebarría, director de l’ICE de la Universitat de Barcelona, va afirmar “la incapacitat del país per a canviar el CAP en 37 anys”.

Nota personal: Iñaki Echebarria és el dircetor adjunt de l’ICE. El director és Miquel Martínez.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació