Declaracions buides


Enric I. Canela

Llegia que el director general d’Universitats del Ministeri de Ciència i Innovació, Felipe Pétriz, va destacar abans de cloure una de les sessions de l”Aula d’Estiu Ortega i Gasset. Iniciació a la Universitat”, a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo, la importància de la formació en valors, que no és un complement, sinó un component molt benvolgut en els llocs de treball”.

Va dir concretament que la formació en valors durant el període universitari permet, al seu judici, que l’exercici professional estigui acompanyat d’un exercici ètic de la professió. Segons ell, s’ha d’entendre la formació universitària com a formació en coneixements, en capacitats i habilitats, i en valors; és a dir, formació del cap i coneixements de les mans”.

Aquest enfocament de la formació atenent a aquests tres components és l’esperit de Bolonya, sobre el qual descansa la reforma, no només estructural sinó també pel que fa a les metodologies docents.

El director general d’Universitats ha afirmat que el principi en el qual se sustenta la declaració de Bolonya és l’interès per ampliar el saber i el coneixement al llarg de tota la vida, i no només durant el temps que estableixen les titulacions universitàries.

He posat aquesta notícia, d’escàs interès per dues raons, una és que el mes d’agost té poques notícies de contingut i l’altra per dir que no sé si tot això és el que l’interessa escoltar a la gent sobre Bolonya. Imagino que diria alguna cosa més. És preocupant el fet que els càrrecs polítics vagin fent explicacions que, al meu parer, estan bastant buides o, millor, plenes de tòpics.

4 respostes a “Declaracions buides”

  1. a 25 ag. 2008 a les 1:36 Enric Giner

    Veig que a Espanya els passa els mateix que aquí: als responsables de la cosa universitària no hi ha qui els entengui.

    O pot ser si. Això deu anar en la línia de convertir las universitats a imatge i semblança de les mexicanes.

    Per exemple tenim la carrera de Sistemes Informàtics de la UTTAB, amb les assignatures Formación Sociocultural I, II, III i IV. Encara que tenen assignatures que aquí no sobrarien gens, com Expresión Oral i Escrita I i II. També tenen assignatures d’informàtica, això si.
    http://www.uttab.edu.mx/pages/carreras/sistemas/Plan%20de%20Estudios%20Sistemas.pdf

  2. a 25 ag. 2008 a les 6:22 enriccanela

    Certament en alguns casos sembla que es vulgui això. De fet una de les raons d’adoptar els graus de quatre anys va ser per assemblar les carreres a les de iberoamèrica.
    En aquest cas, però el que hi ha és no saber que dir en aquest continu de cloendes i inauguracions de cursos. Paraules buides.

  3. a 25 ag. 2008 a les 9:37 Pere

    Benvolgut,

    M’agrada que a l’agost també tinguis raó.
    Efectivament, el fum que venen els responsables de la política universitària no ajuda a millorar la Universitat. El professor Pétriz (i també el seu cap, el professor Rubiralta), en lloc d’aquestes bagatel·les, hauria de donar resposta a aquests interrogants:

    Per què no reconeixen que amb Bolonya anem tard i malament? Per què no s’atribueix autonomia de debò (amb responsabilitat i retiment de comptes) a les universitats? Per què no eliminen les regulacions innecessàries? Per què no suprimeixen les absurdes, inútils i burocràtiques avaluacions “ex ante” per autoritzar noves titulacions? Per què no transfereixen les beques i els fons de recerca a la Generalitat? Per què no potencien la nostra llengua a la Universitat?

  4. a 25 ag. 2008 a les 10:58 enriccanela

    Pere,
    D’acord. Aquesta és la qüestió. Amb Bolonya s’ha fet tard i malament. El govern socialista es va equivocar amb Bolonya i amb el tema de la reforma de la LOU. No va haver-hi res a fer: por al canvi. Sort que són progressistes. Ja saps que no soc amic del PP però els fa menys por el canvi que al PSOE (i són els conservadors).
    La burocràcia és l’essència del socialisme. Transferir a Catalunya? No em facis riure. I els espanyols potenciar la nostra llengua…

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació