Enric I. Canela
El Govern ha reconegut avui la qualitat docent universitària de 4 professors, a títol individual, i de 6 equips docents, a títol col·lectiu, amb la Distinció Jaume Vicens Vives. Aquest premi vol distingir i reconèixer la contribució en la millora de la qualitat de la docència. Especialment es valora la tasca de renovació de la docència, la formació de professorat i l’elaboració de manuals i materials docents als servei de les universitats.
Cadascun d’aquests 10 premis està dotat amb 20.000 euros. Les distincions es lliuraran el proper 22 de setembre en un acte a la Universitat de Barcelona, durant la inauguració oficial del curs acadèmic.
Els premis individuals han estat concedits a:
- El professor Antoni Font i Ribas, de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, en reconeixement a la seva trajectòria professional, de la qual se’n destaca la seva labor impulsora de la millora de l’aprenentatge i de la qualitat dels estudis de Dret amb la incorporació continua de sistemes innovadors en l’ensenyament de les assignatures vinculades a l’àrea de Dret Mercantil.
- El professor Antonio Aguado de Cea, del Departament d’Enginyeria de la Construcció de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins Canals i Ports de la Universitat Politècnica de Catalunya, en reconeixement a la seva trajectòria professional i d’ innovació docent, de la qual se’n destaca el seu esforç en la millora de les metodologies d’aprenentatge dels alumnes.
- El professor Jaume Torras Elias, del Departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, en reconeixement a la trajectòria professional de dedicació plena a la docència i la recerca.
- El professor Miquel Gassiot Matas, de l’Institut Químic de Sarrià de la Universitat Ramon Llull, en reconeixement a la seva trajectòria professional en l’àmbit de la docència universitària de la química i de la cromatografia, en particular, de la qual se’n destaca la seva dedicació plena tant a l’aula com al laboratori i al seguiment constant de l’alumne en el seu procés aprenentatge.
A títol col·lectiu, el Govern ha premiat els següents equips docents:
- La Unitat de Coordinació Docent de les Estades en Pràctiques Tutelades, de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, pel desenvolupament d’un projecte d’innovació i millora de la qualitat docent, el qual ha constituït una experiència pionera que ha millorat la qualitat docent en aquesta activitat preparatòria per a l’exercici professional.
- El grup de professors i professores de la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, per la seva tasca d’innovació i millora de la qualitat docent, de la qual se’n destaca la creació i manteniment d’un laboratori virtual de psicologia que permet als estudiants l’exploració de fenòmens fonamentals en la psicologia mitjançant la replica d’experiments clàssics que impliquen diferents assignatures.
- El grup de professors i professores del Departament de Producció Animal de la Universitat de Lleida, per les seves tasques de millora i innovació de la qualitat docent, de la qual se’n destaca l’organització dels estudis en l’àmbit de la sanitat i producció porcina que apleguen diferents universitats i suposen la col·laboració i implicació tècnica i docent de les empreses més especialitzades i de referència del sector.
- L’Escola Universitària d’Infermeria de la Universitat de Girona, per al desenvolupament d’un projecte d’innovació i millora de la qualitat docent, que avalua el grau d’assoliment de les competències per part de l’alumne i fomenta la implantació de l’aprenentatge basat en problemes, les pràctiques en laboratoris i del practicum com a elements d’avaluació del grau d’assoliment de competències.
- L’ equip de professors i professores de l’Escola Universitària de Turisme i Oci de la Universitat Rovira i Virgili, per el desenvolupament d’un projecte de millora de la qualitat docent en el marc del procés d’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior, emprant, entre d’altres, eines de simulació d’empreses turístiques, mitjançant les quals els estudiants aprenen els coneixements adquirits a la carrera en un entorn gairebé real.
- El grup de professors i professores de la Facultat de Ciències Humanes de la Universitat de Vic, pels seus esforços en la millora i la innovació de la qualitat docent en el camp de les humanitats, de les quals se’n destaquen les iniciatives d’e-learning i la introducció d’ensenyament virtual i experiències noves d’interpretació i col·laboració mitjançant espais de treball compartits i demostracions en línia, d’ entre altres.
Les candidatures a la Distinció Vicens Vives, que s’atorga des de l’any 1996, les presenten els Consell Socials de les universitats públiques catalanes, o òrgans equivalents de les universitats privades, i la proposta es tramita a través de la Secretaria del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC).
Los directores no se implican
Sólo un 9% de los responsables de los centros estimula el uso de las TIC
Joan,
Què vols dir? Quins centres? Quins directors? Aquesta vegada no t’agafo.