La llibertat de càtedra


Enric I. Canela

Llegeixo que la Conferència Estatal de Defensors Universitaris (CEDU) ha acordat sol·licitar al Ministeri de Ciència i Innovació que l’Estatut del Personal Docent i Investigador, en fase d’esborrany, defineixi “amb rigor” què és la llibertat de càtedra. Volen evitar l’ambigüitat. Jo he sentit bajanades enormes sobre això. Fa anys uns estudiants de dret de la UB van dir que era poder escollir ells el grup al que voleïn anar. Sort que eren estudiants i feien Dret. Alguns professors es pensen que es fer el que els rota incomplint els programes.

Molta gent ignora que és la llibertat de no ser coartat explicant la veritat per qüestions de tipus polític, etc. La Universitat d’Alacant la defineix molt bé: La llibertat de càtedra assegura a cada professor la màxima independència de criteri i expressió científics en el compliment de la funció docent. Aquesta llibertat tindrà com a límit el dret de l’alumne a ser informat amb rigor científic sobre aquelles tesis o teories que el professor declara no compartir.

Tan difícil és entendre el que és?

2 respostes a “La llibertat de càtedra”

  1. a 30 gen. 2009 a les 11:44 joana

    no no està molt ben explicat tranquil

  2. a 30 gen. 2009 a les 12:23 enriccanela

    Joana,
    Gràcies.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació