Enric I. Canela
Llegia que una concentració relativament alta de licopè a la sang està associada amb una menor rigidesa en les artèries. Així la presència d’aquest producte a la sang redueix el risc de malaltia cardiovascular.

Aparentment el licopè redueix la concentració del colesterol – LDL oxidat, el denominat “colesterol dolent” oxidat que té a veure amb el desenvolupament de l’aterosclerosi o enduriment de les artèries.

I què és el licopè? És un carotenoide de color vermell intens que es troba en algunes fruites i hortalisses de color vermell. És un potent antioxidant que té propietats beneficioses per a la tensió arterial, la pròstata, l’osteoporosi i la pell. mercat.

On podem trobar licopè? Molt fàcil la manera de prendre’n més és amb els concentrats de tomàquet. Evidentment també amb el tomàquet vermell que és una de les principals fonts juntament amb la síndria. Molt mediterrani, no? Ja sabeu, uns bons plats de tomàquet vermell amb oli d’oliva verge de primera premsa i a viure.

L’article el podeu trobar a la revista Atherosclerosis “Independent inverse relationship between serum lycopene concentration and arterial stiffness”; H.Y. Yoe, O.Y. Kim, H.J. Kim, J.K. Paik, J.Y. Park, J.Y. Kim, S.-H. Lee, J.H. Lee, K.P. Lee, Y. Jang, J.H. Lee. Published online ahead of print, 13 August 2009, doi: 10.1016/j.atherosclerosis.2009.08.009.

8 respostes a “Amb tomàquets i síndria, bona salut”

  1. a 19 ag. 2009 a les 6:49 Laia

    Enric,
    trobo molt encertades les seccions de salut i nutrició del teu bloc. La societat sol estar sensibilitzada i interessada en aquests camps, i aquests esdevenen una bona via per fer veure que la ciència ens és útil i propera.

  2. a 20 ag. 2009 a les 5:55 enriccanela

    Laia,
    Gràcies. De tant en tant trobo notícies que mereixen ser divulgades. M’agrada el tema encara que en aquest bloc fonamentalment em dedico a universitat i recerca, ra hi ha poca cosa.
    Intentaré fer-ne alguns més.

  3. a 20 ag. 2009 a les 12:27 Noemí

    Cada vespre, amanida de tomàquet!

  4. a 20 ag. 2009 a les 5:58 Boris Masramon

    Hola Enric,
    i que em dius dels tomaquets que et vaig portar?
    Et van agradar?
    Tenien prou Licope?
    En vas guardar les llavors?
    Records des de Tailandia !

  5. a 21 ag. 2009 a les 6:24 enriccanela

    Noemí,
    Excel·lent! No ho barregis amb fruita. Una poma si, al final de l’àpat.

  6. a 21 ag. 2009 a les 6:39 enriccanela

    Boris,
    Els millors que he pres mai. El licopè està en el vermell, quant més vermells, més licopè. No té massa amb la qualitat. Ara, aquests excel·lents.
    Ni idea de guardar les llavors. Ens les vaig menjar. Ens ho vas dir?
    Records

  7. a 22 ag. 2009 a les 12:18 Verònica

    Hola Enric

    L’oli d’oliva no només pel sabor, sinó per absorbir el licopé i altres nutrients.
    Ho comento perquè sóc sensible a tot el tema de eliminar greixos de la dieta, encara que les recomanacions ja per sort no són aquestes.

    Salut!

    Verònica

  8. a 22 ag. 2009 a les 10:07 enriccanela

    Verònica,
    Està clar. L’oli d’oliva és agradable de prendre, però és un bon vehicle per absorvir productes liposolubles com ara el licopè o altres carotenoides.
    de totes formes el benefici més gran s’obtè perquè se situen a les membranes cel·lulars i els confereixen unes característiques millors per a la nostra salut.
    Cal eliminar alguns greixos, però no tots. Per exemple l’oli d’oliva fa menjar menys. N’he parlatr en algun apunt.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació