Enric I. Canela

Avui he descobert una informació útil. Resulta que tots sabem que existeix el colesterol “bo” inclòs a les lipoproteïnes d’alta densitat (HDL) i el colesterol “dolent” inclòs a les lipoproteïnes de baixa densitat (LDL). Cal dir que cap és bo o dolent, el que és dolent és el desequilibri entre ambdues formes que juguen un paper essencial en el metabolisme i transport dels lípids (normalment parlem de greixos en el llenguatge social).

Resulta, però, que existeix un colesterol oxidat, l’oxicolesterol. Aquest colesterol oxidat es produeix quan els aliments s’escalfen, especialment fregint-los a elevada temperatura i durant molt de temps.

Aquest colesterol oxidat es produeix quan hi ha olis oxidats especialment els que tenen àcids grassos trans i els hidrogenats.

Aquí teniu una raó més per no fer servir olis dolents. Recomanable l’oli d’oliva verge i sobretot no fregir a temperatures massa elevades, us estalviareu problemes de salut.

4 respostes a “Vigileu amb el colesterol oxidat”

  1. a 23 ag. 2009 a les 9:52 Júlia Rosell

    Si no vol menjar aquests tipos d’olis i de greixos, li recomano que no vagi a locals assequibles econòmicament, sobretot de menjar ràpid, que l’oli de girasol hidrogenitzat està de moda… i a patates fregides ja fregides que s’han de recalentar.

  2. a 23 ag. 2009 a les 10:52 enriccanela

    Júlia,
    Ja ho sé i molts restaurants fregeixen amb olis de baixa qualitat. Jo gairebé no menjo en aquests llocs.
    I a casa poc fregit, sempre cru.

  3. a 23 ag. 2009 a les 11:12 Júlia Rosell

    Cru? Tot? M’ha d’explicar com pot amb la carn! (és broma) De totes maneres, per cru el sashimi.

  4. a 24 ag. 2009 a les 6:01 enriccanela

    Júlia,
    Més aviat fruita, tomàquets, arròs integral (no cru) esclar.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació