Carreres més laxes?


Enric I. Canela

El Mundo publicava que Les noves titulacions augmenten el percentatge d’èxit a costa de reduir el nivell d’exigència. És el titular de l’article.

Després hi diu: El primer balanç de les universitats que van avançar la implantació dels graus apunta que se suspenen menys alumnes gràcies a una relació més propera amb els professors. No obstant això, estudiants reconeixen haver aprovat gairebé sense esforçar-se i semblen més preocupats per aspectes secundaris.

La mostra analitzada és molt petita, però de ser cert és com ,per amoïnar-se. És cert que el nivell d’exigència ha baixat en els darrers deu anys. Els estudiants arriben pitjor preparats, la descoordinació dels horaris en alguns centres, la presència d’estudiants que treballen lligat a normes de permanència laxes fan que el rendiment sigui baix.

La solució a curt termini no passa per si grau o llicenciatura. Les coses cal endreçar-les des de la base, però algunes es poden començar aplicar d’immediat.

6 respostes a “Carreres més laxes?”

  1. a 12 febr. 2010 a les 11:20 Joan Arnera

    Hola Enric
    Primer de tot, salutacions, m’alegro que continuis en marxa, i ànims (malgrat que discrepi, com saps, d’algunes coses).
    Sobre el tema de la universitat, només puc donar-te la raó. el problema ni tan sols són els nous graus, sinó que és la base mateixa de l’ensenyament

    De fet, la clau seria menys educació i més ensenyament, des dels inicis. I no diguem a la universitat.

    En fi, durant l’apocalipsi, almenys, nosaltres els no-tan-joves serem els elegits (o serem els únics burros… que entendrem alguna cosa, hahaha!)

    Una abraçada

  2. a 13 febr. 2010 a les 6:48 enriccanela

    Joan,
    Igualment, ja et vaig seguint al bloc, ja ho saps.
    No discrepem tant. Cinc minuts de conversa i acord.
    El sistema educatiu falla des de la base i aleshores no hi podem fer gaire. El nou professorat prové d’aquest sistema, així que…

  3. a 14 febr. 2010 a les 10:38 aleatorio

    Sorprende que no haya ningún dato sólido que apoye el titular. Y se presenta información aparentemente contradictoria. Por ejemplo, me cuesta conciliar que se diga que que hay más trabajo autónomo y, a la vez, se afirme que ahora hay una menor importancia de la biblioteca.

  4. a 14 febr. 2010 a les 10:54 enriccanela

    És un mal article, però si és cert que s’ha baixat el nivell general. Especialment de les assignatures propedèutiques.

  5. a 21 febr. 2010 a les 8:39 alumne

    La darrera baixada de nivells que recordo va ser quan va deixar d’arribar alumnat de BUP i tothom havia fet la ESO, no fa gaires anys. Quan comparava el que vàren demanar a la meva cohort (2001) amb el que estàvem demanant a primer als primers alumnes als que vaig impartir docència (2005), i els seus encara pitjors resultats inicials, feia bastanta pena. Això sí, de la meva cohort vàrem acabar en 4 anys 3, i de la del 2005 vàren acabar-hi 14.

    Ara amb el grau vindrà una altra. Els professors tenen el missatge que només s’ha d’exigir el que és raonable que aprenguin en 4 anys, i que la majoria haurien d’acabar en el temps establert. I especialment a les carreres on no hi ha una professió regulada al darrere, no es veuen necessitats de buscar-se problemes.

  6. a 21 febr. 2010 a les 9:49 enriccanela

    Doncs si comparessis amb la meva… Baixada darrere baixada.
    La laxitud que apliquen els professors és per evitar en determinades matèries suspendre a tothom.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació