Enric I. Canela
Els alumnes catalans de 2n d’ESO tenen uns coneixements molt baixos. De fet no s’allunyen de la mitjana espanyola en algunes coses però en Matemàtiques estan bastant per sota.
Referint-se a l’Estat, el ministre d’Educació, Ángel Gabilondo, s’ha mostrat avui partidari d’un ensenyament més tutoritzada, més individualitzada, amb avaluació més continuada i recuperacions, l’estil d’altres països europeus.
Ha dit que per solucionar aquest assumpte cal buscar mesures i recursos, sense donar la culpa als professors”, ha matisat. Els que per cert, fan bé a reivindicar els mitjans necessaris. El ministre també ha esmentat a la comunitat educativa en general i les comunitats autònomes a l’hora de buscar solucions entre tots els agents implicats. La comunitat educativa ha de opinar també sobre aquestes dades. Des del Ministeri no s’ha pres cap mesura clara encara, però és un objectiu clar del mateix.
Irene Rigau assegura que els estudiants d’ESO catalans estudiaran més matemàtiques el curs 2012-2013. Amb tot, però, hi ha altres comunitats autònomes, com per exemple el País Basc, on es fan les mateixes hores d’aquesta assignatura que a Catalunya, un total de 420 durant els quatre cursos d’ESO, i el rendiment dels alumnes en aquesta assignatura està per sobre de la mitjana estatal, situant-se com la quarta millor autonomia en puntuació.
Per això, al marge d’incrementar les hores, Ensenyament també està estudiant la possibilitat de retocar el currículum i les metodologies que s’apliquen actualment.
Bé, el tema del País Basc deixa clar, com és obvi, que el problema no són les hores. Hi ha moltes més coses qye cal solucionar. El ministre té raó, la culpa no és del professorat, però sí cal millor formació i vocació del professorat. Mentre la societat i les famílies no s’impliquin, res a fer. La societat catalana està molt més desestructurada que la Basca.
El nivell d’educació a Euskadi és alt, i en recerca fa força temps que estan invertint més que a casa nostra. Ells que poden! Estic segur que no tardaran en recollir els fruits. Temps al temps.
Eduard,
Tenir diners i fer una política més assenyada. La implicació social, per raons d’immigració, nuclis més petits, etc. és més gran