Enric I. Canela

El País publicava ahir: Recortes y burocracia lastran Bolonia. L’article tracta de la implantació del model de Bolonya ara que ja finalitza. Aquest curs s’extingirà el vell model. Copsa diferents opinions, pros i contres.

Jo faig una valoració positiva. Si que és cert que la burocràcia és excessiva i que cal reformular alguns dels aspectes de la verificació. Massa papers sobre competència i mètode i poc sobre continguts. De totes formes això també ha permès adoptar una forma de treball que pot ajudar a ser més transparents.

Pel que fa a la manca de diners, reforma a cost negatiu, etc. Sí, però no. De fet hi ha més un problema d’actitud. Cal canviar formes de treballar i això costa. Més dedicació del professorat? Sí, però també massa hores lectives i poca pràctica de treball autònom per part dels estudiants. El dia que els estudiants vinguin amb la idea de fer treball autònom de debò caldrà plantejar reduccions de docència presencial.

Jo sóc dels que està content pel canvi. Segurament si jo fos d’Humanitats no ho estaria. Crec que s’ha perdut en formar criteri, ment abstracta, però això no és culpa del Pla de Bolonya, és culpa de les actituds i de la manca de model adeqaut a l’ensenyament secundari.

2 respostes a “Pros i contres del Pla de Bolonya”

  1. a 22 jul. 2011 a les 5:53 Noemí

    La Logse a secundària s’hi guanyava en qualitat. la merda existent actualment, la tenim a la universitat=LOE

  2. a 22 jul. 2011 a les 6:59 Enric I. Canela

    Noemí,
    No sé què vols dir amb això d’universitat = LOE. La LOE i la universitat no tenen res a veure.
    L’ensenyament a secundària és un desastre des de fa més de vint anys, empitjorant dia a dia. Si més no el que saben els estudiants que acaben.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació