Enric I. Canela

El govern espanyol ha acordat modificar el 4t curs d’ESO i els programes de qualificació professional inicial. Una de les coses que permetrà la nova normativa és accedir a la Formació Professional sense tenir 4t curs d’ESO aprovat. La part positiva és que introduiran noves matèries: Alimentació, nutrició i salut; Ciències aplicades a la activitat professional; i Orientació professional i iniciativa emprenedora. La negativa és poder accedir a la Formació Professional sense l’ESO.

Això es veu que reduirà el fracàs escolar. No acabo de veure clar que això no sigui pur maquillatge. Davant de la no adquisició dels coneixements bàsics, eliminem la norma. Si no assolim la marca, rebaixem-la. Quan vinguin els avaluadors de PISA ja no hi seran en el sistema i segur que Espanya millora la puntuació.

Potser és una gran idea i jo no ho sé veure, però em semblaria millor aconseguir una millor formació dels estudiants. Potser s’hi ha renunciat de moment.

2 respostes a “Canvi educatius de dubtosa efectivitat”

  1. a 01 ag. 2011 a les 3:03 José María

    Feia anys que no calia haver aprovat l’ESO per arribar als Cicles Formatius de Grau Mitjà. Com, feia encara més, no calia el graduat escolar de 8è d’EGB per començar el primer de FP. Suposo que hauran canviat aquesta via, facilitant-la.

    Quant a les noves assignatures, sona bé, però com (gairebé) sempre: l’important no és el contenidor, sinó el contingut.

  2. a 01 ag. 2011 a les 6:30 Enric I. Canela

    José Maria,
    Reconec que no ho sé. Tants canvis al final m’hi he perdut. El problema és: què saben els que tenen una determinada edat (avaluats). Aquesta és la referència que amoïna. L’altra l’escolarització.
    Les assignatures noves… Són opcions. El tema és què en saben de llegir, escriure i calcular.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació