Enric I. Canela
En la seva Disposició addicional 11a diu: Institut de Salut Carlos III.
1.- L’Institut de Salut Carlos III, organisme públic de recerca amb caràcter d’organisme autònom, adscrit orgànicament al Ministeri d’Economia i Competitivitat, tindrà una doble dependència funcional dels ministeris de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat i d’Economia i Competitivitat, en l’esfera de les seves respectives competències.
En particular, l’Institut de Salut Carlos III dependrà funcionalment del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat per a la realització d’aquelles activitats que desenvolupi en matèria de salut, de planificació i assistència sanitària i, en coordinació amb el Ministeri d’Economia i Competitivitat, d’aquelles altres de recerca aplicada quan tinguin translació al Sistema Nacional de Salut.
2.- En el termini de tres mesos a comptar de la data d’entrada en vigor d’aquest Reial decret, es modificarà el Reial Decret 785/2009, de 30 d’abril, pel qual es constitueix la Comissió Mixta de coordinació entre el Ministeri de Ciència i innovació i el Ministeri de Sanitat i Política Social, en relació amb l’Institut de Salut Carlos III, per tal d’adequar el mateix a les noves estructures ministerials i les competències dels ministeris d’Economia i Competitivitat i de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat en relació amb aquest Institut.
En la seva Disposició final sisena diu: Modificació de l’Estatut de l’Institut de Salut Carlos III, aprovat pel Reial Decret 375/2001, de 6 d’abril.
L’Estatut de l’Institut de Salut Carlos III, aprovat pel Reial Decret 375/2001, de 6 d’abril, queda modificat de la manera següent:
U. L’apartat 1 de l’article 1 queda redactat de la manera següent:
«L’Institut de Salut Carlos III és un organisme públic de recerca amb caràcter d’organisme autònom, dels que preveu l’article 43.1.a) de la Llei 6 / 1997, de 14 d’abril, d’Organització i Funcionament de l’Administració General de l’ Estat, la missió és desenvolupar i oferir serveis científico-tecnològics de la més alta qualitat adreçats al Sistema Nacional de Salut i al conjunt de la societat, adscrit orgànicament al Ministeri d’Economia i Competitivitat, a través de la Secretaria d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació, i funcionalment als Ministeris de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat i d’Economia i Competitivitat, en l’esfera de les seves respectives competències.»
Dos. L’apartat 1 de l’article 7 queda redactat de la manera següent:
«1. El Consell Rector està format de la manera següent:
a) President: el titular de la Secretaria d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació.
b) Vicepresident primer: el titular de la Secretaria General de Sanitat i Consum.
c) Vicepresident segon: el titular de la Direcció de l’Institut de Salut Carlos III.
d) Vocals:
1er Tres vocals amb categoria de director general, un en representació del Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació, un en representació del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, i un en representació del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, designats pels titulars d’aquests departaments ministerials.
2on Tres vocals amb categoria de director general en representació del Ministeri d’Economia i Competitivitat, designats pel titular d’aquest departament.
3er Tres vocals amb categoria de director general en representació del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, designats pel titular d’aquest departament.
4at Un vocal amb categoria de director general en representació del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, designat pel titular d’aquest departament. »
Tres. El paràgraf 1 de l’article 10 queda redactat de la manera següent:
«El director de l’Institut de Salut Carlos III, amb rang de director general, és nomenat i separat mitjançant un reial decret acordat en Consell de Ministres, a proposta del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, de conformitat amb el Ministeri d’Economia i Competitivitat.»
En feia referència el dia 21 a L’Institut de Salut Carlos III va com una pilota, però aquest és el text exacte de l’acord.

Avui el BOE publica el 


