Enric I. Canela

La UPC va impulsar el 2008 un sistema d’avaluació del seu professorat que tenia com a finalitat classificar als docents segons el seu rendiment, tant acadèmic com de recerca. L’avaluació atorgava al professorat una lletra de la A a la D, sistema que s’utilitza als EUA. Es considera que l’activitat docent o investigadora dels que van obtenir una D, uns 200, d’un total de 2.500, no és satisfactòria i, per tant, són classificats només com “professor amb orientació docent” i sense càrrega investigadora.

Tenir una D està qualificat com a falta greu, el que pot comportar sancions com l’acomiadament en el cas dels laborals o la suspensió de dos anys de feina i sou per als funcionaris.

El document Orientacions acadèmiques del professorat a temps complet de la UPC, que va ser aprovat divendres pel Consell de Govern del campus i ratificat ahir pel Consell Social preveu que el professorat amb baix rendiment podrà ser acomiadats o obligats a donar més hores de classe.

Treure el màxim fruit dels professors fixos de la universitat, augmentant la seva dedicació, ajudarà a suplir la vacant que deixin els associats acomiadats. I això es traduirà, segons consta en el projecte de pressupostos de la UPC, en un estalvi de 250.000 euros aquest any i de prop d’un milió d’euros l’any que ve, ja que s’espera que tota aquesta reforma no entri en vigor plenament fins al setembre.

Podeu llegir més aquí.

Cal afegir que el director de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), Josep Anton Ferré, va dir ahir a la facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG) que és partidari que els centres públics del país tinguin facilitats per prescindir de professors poc actius en recerca i docència.

2 respostes a “Sancions al professorat de la UPC amb baix rendiment acadèmic”

  1. a 26 març 2013 a les 12:46 Josep Maria

    Hola,

    Sóc professor universitari amb dedicació prioritàriament docent. Considero que les meves aportacions a la universitat on treballo en temes com elaboració de materials, dedicació als meus estudiants i innovació docent ultrapassen amb escreix les mediocres que he fet en el passat i que continuaria fent en el futur en l’àmbit de la recerca. I ara aquest document (tot i que no hagi estat elaborat a la meva universitat) em preocupa. No em preocupa que m’atribueixin la lletra D ni tampoc que m’assignin una dedicació docent de 12 hores setmanals. El que de debò em preocupa és que considerin la meva actuació professional com a mereixedora d’una “FALTA GREU”. Crec que aquesta qualificació és del tot injusta per algú que té moltes hores docents assignades, que es desviu pels seus estudiants, que elabora materials apreciats per aquests estudiants i que, a més a més, mira de fer altres aportacions a la seva universitat (que ara no vénen al cas).

    M’agradaria tenir accés al document aprovat pel Consell de Govern i ratificat pel Consell Social de la UPC, perquè encara em costa de creure que un professor amb una dedicació docent intensa i positiva pugui meréixer una qualificació professional de “falta greu” i , per aquest motiu, ser susceptible d’acomiadament. Tens aquest document?????

    Moltes gràcies.

  2. a 27 març 2013 a les 12:12 Enric I. Canela

    Hola Josep Maria,
    No tinc el document aprovat pel consell de govern, no l’he trobat, però crec que el document en el que es basa és aquest:
    http://www.upc.edu/qualitat/pdi/RgimdedicaciprofessoratperCGvdefx.pdf
    El que fan és sancionar el D. Crec que també han de fer malament la docència. Jo crec que es sancions seran en casos excepcionals.
    De totes formes tenim obligació de fer les dues coses tret que ens encomanin que dediquen les 1560 hores de feina a la docència, que es pot fer.
    Records

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació