Enric I. Canela

Aquesta setmana em tocava la reflexió periòdica a L’Econòmic. Per la coincidència de l’aniversari de Miriada X, em vaig decidir a escriure sobre els MOOC. És un tema que no veig gens clar.

Podeu veure una part del meu pensament, i dels meus dubtes, a El futur dels cursos massius oberts en línia. No és que jo prevegi cap futur, ni idea, però intueixo coses.

4 respostes a “MOOC sí, MOOC no, no pas tant sí com no.”

  1. a 08 març 2014 a les 9:08 Josep

    Enric, costa fer prediccions sobre els MOOC; tanmateix, seria interessant que el sector (a Catalunya) comenci a pensar si l’actual oferta de cursos oficials (parcialment pagats amb diner públic) és la que millor s’adapta a les necessitats del mercat laboral i, sobretot, als interessos dels estudiants. Cito als estudiants perquè són els primers interessats i perquè els estudiants cada cop són més diversos; fins al punt que la majoria podem esdevenir, també, potencials estudiants, per la necessitat d’adaptar-nos als canvis socials i tecnològics. Faig una previsió: tendirem cap a programes més curts i amb menys optatives. Sobre com es pagaran els cursos, això ja són figues d’un altre paner.

  2. a 08 març 2014 a les 11:32 Enric I. Canela

    Josep,
    Millor que els MOOC actuals, segur. Els MOOC, tal com els veig, són per fer cultura. Si et matricules d’un, veuràs.
    Que s’ha de millorar, sí. M’agrada mirar els bons. Cambridge i Oxford han dit no als MOOC. Harvard si, un negoci per colonitzar. Té alguna cosa, molt poca de tot el que ha fet, que ho dóna als seus amb seguiment, molt car.
    Ningú dona duros a quatre pessetes (s’ha quedat vella aquesta dita).
    Potser si programes més curts, però no m’agrada. Torno a les bones universitats. Un llibre ben gruixut que s’ha de saber,aquí tot mastegat.
    No ho sé. La meva predicció és que ningú recorda si no memoritza i que per saber cal estudiar.

  3. a 10 març 2014 a les 8:58 Josep

    D’acord amb els MOOCs i la idea de fer cultura. Enric, si penses en estudiants de primera matrícula (18 anys) pots proposar programes llargs o curts, o les dues opcions a la vegada. Pots fer un programa llarg o dos de curts encadenats (en aquesta segona línia es guanya interdisciplinarietat). Però les universitats també han de pensar que el servei prestat s’ha d’obrir a nous tipus d’estudiants.

  4. a 10 març 2014 a les 10:38 Enric I. Canela

    Josep,
    Sí, però per tal que sigui profitós s’ha de fer un mínim seguiment i això val diners.
    Ela americans gasten de mitjana 200.000 dòlars per curs. Qui els posa? I el seguiment?
    Pensar ja hi pensem. A Europa no hi ha gaire MOOC

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació