Enric I. Canela

El futur del pla de Bolonya: més competències i menys exàmens és un article de Raquel Font al diari ARA. L’article parla d’un estudi del ministeri d’Economia i Competitivitat, que s’acaba de presentar, sobre l’impacte dels diferents mètodes d’avaluació en el desenvolupament de les competències en l’àmbit universitari, i del qual es desprèn el debat de si la universitat ha de formar els estudiants per al món laboral o si la seva missió va més enllà.

Per a l’estudi s’ha comptat amb l’opinió dels primers graduats de quatre titulacions -educació primària, farmàcia, enginyeria informàtica i enginyeria electrònica- de set universitats, cinc de catalanes (UB, UAB, UPC, URV i UOC) i la Universitat de Granada i la de les Illes Balears.

No he pogut veure l’estudi. Potser se m’ha passat. No l’he trobat.

En tot cas, a l’article trobareu algunes idees. La principal és que es fan servir massa els exàmens i els estudiants consideren que això no acaba d’anar bé. No és senzill avaluar per competències en algunes assignatures.

2 respostes a “Avaluar per competències. Un model que no acaba de funcionar”

  1. a 11 des. 2015 a les 1:08 Lluís Bellsolell

    El 6 de novembre es va celebrar un seminari sobre el tema al Palau de les Heures. Les presentacions, inclosa la de la Dra. E. Cano, es poden trobar a http://vseminaridebonespractiques.weebly.com/.

    També ha facilitat un Resum executiu: EL IMPACTO DE LA EVALUACIÓN EDUCATIVA EN EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LA UNIVERSIDAD. LA PERSPECTIVA DE LAS PRIMERAS PROMOCIONES DE GRADUADOS (EDU 2012–‐32766)

  2. a 11 des. 2015 a les 10:31 Enric I. Canela

    Gràcies Lluís.
    Agraeixo molt la informació. El tema el trobo de gran interès. Particularment em sento mancat de les competències per avaluar competències.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació