Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • Política
  • El discurs de Montilla

El discurs de Montilla

Posted on 30 desembre 2007 By Enric I. Canela 8 comentaris a El discurs de Montilla
Articles Enric I. Canela, Política

Enric I. Canela

Avui m’he dedicat a tasques diverses i no he pogut llegir gaire coses dels blocs o de les notícies, però no voldria acabar el dia sense un comentari.

I el faré sobre el discurs del president Montilla. Dues ratlles. Montilla diu:

L’any 2006 vam aprovar el nou Estatut. L’any 2007 hem començat a desplegar-lo. L’any 2008 haurem de negociar un nou sistema de finançament. No serà un procés fàcil ni ràpid. Però ens en sortirem.

És cert que no es pot fer tot alhora. No es recupera el temps perdut en un any, ni es poden fer les grans obres sense problemes i molèsties. Però, necessitem més recursos. Perquè el que demanem és  necessari i és just. Perquè Catalunya vol seguir sent el gran motor d’Espanya.

Jo no vull més finançament per ser el motor d’Espanya. Jo vull més finançament per tal que Catalunya sigui líder en la Societat del Coneixement i per a què això ens proporcioni una economia del coneixement, l’única que pot mantenir l’Estat del benestar a Catalunya. L’única fórmula per a què els catalans no ens convertim en assalariats d’uns serveis per als turistes.

Vull els diners que els catalans generem, no vull almoines d’un Estat central. Vull un Estat propi que administri els impostos dels seus ciutadans. Àdhuc.

 

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Opinions de la CRUE sobre la recerca
Next Post: Una flor de la caverna ❯

8 thoughts on “El discurs de Montilla”

  1. Joan Arnera ha dit:
    31 desembre 2007 a les 9:50

    «Vull els diners que els catalans generem, no vull almoines d’un Estat central. Vull un Estat propi que administri els impostos dels seus ciutadans»
    Jo també! (i vull un altre president!)

  2. enriccanela ha dit:
    31 desembre 2007 a les 11:10

    Joan,
    Massa sovint coincidim, hehe.
    Realemnt el discurs va ser antològic.

  3. Manel des d'Alemanya ha dit:
    31 desembre 2007 a les 1:16

    Jo no he tingut estomac per sentir-lo i vaig canviar al canal 33 que feien un excelent documental sobre la vida dels goril·les a l’africa.

    Pel demés, està clar que en Montilla no s’amaga del seu rol de «capataz» del xiringuito del Zapatero. El problema és que aquest «paio» és president dels catalans gràcies als vots d’ERC. Quina merda!

  4. enriccanela ha dit:
    31 desembre 2007 a les 1:45

    Manel,
    Pots llegir-lo. Una autèntica i brillant peça de l’oratòria. En directe és pitjor.
    Una gran estratègia del Puigcercós.
    Què hi farem. A veure si es mou alguna cosa l’any que comença.
    Bon any Manel

  5. Elies ha dit:
    31 desembre 2007 a les 6:43

    jo tampoc el vaig seguir. És massa per a mi… En tot cas, bon any! i a veure si el 2008 ens porta tots els canvis que volem, començant per perdre de vista aquesta vergonya de president.

  6. enriccanela ha dit:
    31 desembre 2007 a les 7:59

    Elies,
    Jo ho vaig fer per disciplina, malgrat que la meva dona es va tapar el cap.
    Bon any
    Enric

  7. Retroping: Reflexions mediterrànies
  8. enriccanela ha dit:
    4 gener 2008 a les 8:28

    Certament ni Montilla ni Antich no s’amaguen de la seva visió estatalista o federalista descafeïnada. A Catalunya ens queixem molt, tenim raó, però la situació de Balears és molt pitjor, al meu entendre, no soc un entès. El tema urbanistics és un apena i la situació de la llengua, si bé no està teòricament perseguida no gaudeix de la salut requerida.
    Malauradament no veig possibilitat real d’acords seriosos en defensa dels països catalanas, menys encara veient el desgavell del País Valencià.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

setembre 2026
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
« ag.    

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown