Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2006
  • novembre
  • 27
  • El III Congrés Mundial d’Universitats denuncia la venda de títols i llicenciatures que no s’han estudiat mai

El III Congrés Mundial d’Universitats denuncia la venda de títols i llicenciatures que no s’han estudiat mai

Posted on 27 novembre 200627 novembre 2006 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a El III Congrés Mundial d’Universitats denuncia la venda de títols i llicenciatures que no s’han estudiat mai
Universitat
Tweet

Notícia de Telenotícies de TVC

A l’auditori de la Universitat Politècnica de Catalunya estaran reunits durant tres dies rectors, degans i professors d’universitats de tot el món. Més de 88 països que analitzen la “salut universitària” arreu del planeta i que a partir d’un informe han recordat una pràctica fraudulenta que cada vegada va a més. Parlem de la venda de títols i llicenciatures que no s’han estudiat mai. Són universitats que no existeixen, xarxes que falsifiquen documents de centres amb molt prestigi o professors que actuen pel seu compte.

Al Congrés s’ha explicat un exemple paradigmàtic del frau de diplomes i títols universitaris. A finals del 2004 un gat anomenat Colby es va convertir en el primer felí a obtenir un Màster en Administració d’Empreses per una suposada universitat americana. A canvi del diploma el seu amo va haver de pagar 300 dòlars, però va aconseguir desacreditar una de les moltes fàbriques de títols falsos que proliferen a internet.

L’FBI té, des dels anys 80, una secció especialitzada a combatre aquesta mena de fraus que, en els últims anys, han proliferat als Estats Units i a Europa, on el major nombre de casos s’han detectat a Suècia i la Gran Bretanya.

Al Tercer Món, el frau universitari també ha crescut espectacularment, però amb sistemes menys subtils: a la república exsoviètica de Geòrgia, els estudiants subornaven els examinadors per entrar a les facultats desitjades. Al Pakistan es venien directament els exàmens d’ingrés. Falsificació d’expedients, compra de treballs o plagis són altres pràctiques cada vegada més esteses.

En un món globalitzat, on es calcula que uns dos milions i mig d’estudiants universitaris completen cada any els seus estudis en països que no són el seu, s’ha de posar fre a aquestes pràctiques per evitar l’accés al món professional de titulats no qualificats. L’única manera és homologar titulacions i centres a través de les anomenades agències d’acreditació, organismes oficials que, a poc a poc, es van instituint a cada país.

La necessitat d’establir aquests mecanismes d’acreditació internacional per garantir la qualitat dels estudis universitaris és la principal conclusió de l’Informe sobre l’Educació Superior al Món 2007 que s’ha presentat a Barcelona.

Llegir-ho a Telenotícies de TVC

Llegir reportatge del congrés a Universia 

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: ANECA i 43 universitats estudien en unas Jornades les claus de l’èxit de la inserció laboral
Next Post: La competitivitat al segle XXI requereix una societat lliure i amb accés obert al coneixement. ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
novembre 2006
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
« oct.   des. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown