Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2006
  • desembre
  • 5
  • Nomenaments a Universitats i Recerca. Seran certs?

Nomenaments a Universitats i Recerca. Seran certs?

Posted on 5 desembre 2006 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Nomenaments a Universitats i Recerca. Seran certs?
Política, Recerca, Universitat
Tweet

Marc Andreu / Jordi Casabella

Notícia publicada a El Periódico el 5 de desembre de 2006

Una filòloga serà la comissionada d’Universitats

Blanca Palmada accepta les condicions d’Huguet que Arola i Requejo van rebutjar.

El Govern català nomenarà avui la doctora en Filologia Catalana Blanca Palmada Félez (Banyoles, 1963) secretària d’Universitats, segons van confirmar ahir fonts del món universitari. I aviat, segons van explicar fonts del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa que dirigeix Josep Huguet, la secretaria serà reconvertida en un comissionat amb atribucions de viceconselleria.

El nomenament de Palmada, professora de la Universitat de Girona (UG), directora del seu Laboratori de Fonètica i exvicerectora de Docència, a més de número 10 d’ERC per Girona en les eleccions de l’1-N, arriba després que destacades personalitats del món universitari rebutgessin les condicions imposades pel republicà Huguet per accedir al càrrec. És el cas del catedràtic de Ciència Política de la Universitat Pompeu Fabra Ferran Requejo i de l’exrector de la Universitat Rovira i Virgili Lluís Arola. S’ha de recordar que els rectors catalans han manifestat el seu desacord que Universitats es dilueixi en el macrodepartament d’Huguet.
Davant l’hermetisme imposat a l’Entesa pel president José Montilla, fonts de la conselleria no van voler ratificar el nom de Palmada “fins al seu nomenament”, i fonts d’ERC només es van atrevir a confirmar que Universitats recaurà en una dona. Fins i tot la diputada Pilar Dellunde, que ahir mateix va renunciar a la seva acta per exercir previsiblement de segona de Palmada, va dir que encara desconeixia si acabaria tenint alguna responsabilitat en el macrodepartament que dirigeix Josep Huguet.

DIRECTRIUS POLÈMIQUES

El que sí que van confirmar fonts de la conselleria és que, després de sondejar diverses persones, al final “l’escollida és qui ha acceptat més bé” les dues condicions imposades per Huguet. A saber: que la secretaria d’Universitats es convertirà en un comissionat “amb voluntat de notorietat” i d’enllaçar amb el món empresarial, i que haurà de treballar “atenint-se a les directrius del programa de l’Entesa”. Això no és una obvietat, ja que Requejo va rebutjar el càrrec davant la imposició de persones de partit en un equip que ell volia crear només d’acord amb criteris professionals.

Llegir-ho a El Periódico

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Telefónica centra a Barcelona la seva recerca sobre Internet
Next Post: Estadístiques d’R+D+i referides al 2005 ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
desembre 2006
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« nov.   gen. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown