Enric I. Canela
No us passi per alt llegir el comentari d’en Miquel Duran a Edunomia titulat “Dos exemples d’aprenentatge a distància”. Miquel Duran defensa l’ús de les formes mixtes d’ensenyament, presencial i no presencial. Estic totalment d’acord en la necessitat d’aprofundir en els models mixts. Cada vegada més hi ha professorat que poc a poc es va introduint en aquestes formes d’ensenyament, però encara manca molt camí per córrer. És imprescindible fomentar la innovació docent. Hi ha molt professorat que encara no ha “descobert” com utilitzar les TICs per millorar l’aprenentatge dels estudiants. El que s’ha de tenir present, però, és que la docència emprant les TICs comporta molta més feina per al professorat i, també, per a l’estudiant. És sorprenent com l’educació actual no fomenta la cultura de l’esforç i els estudiants refusen tot allò que impliqui esforç. Malauradament jo no conec cap mètode d’aprenentatge que no impliqui esforç. Poc èxit tindrem en aconseguir una millora de les competències dels nostres graduats si no es canvia la cultura des de que els nens entren a l’escola.