Enric I. Canela
Ahir Pew Internet & American Life Project va presentar l’informe d’una enquesta telefònica efectuada entre el 31 d’octubre i el 19 de novembre a joves d’EUA sobre l’ús de la xarxa i les raons per fer-la servir.
Les conclusions foren que el 55% dels joves entre 12 i 17 anys fan servir les xarxes socials on-line, especialment les noies més grans.
Per a les noies, les xarxes socials són llocs on enforteixen les amistats, mentre que per els nois, la xarxa dóna oportunitats per flirtejar i fer noves amistats.
La xarxa social és un espai on-line on l’usuari pot crear-se un perfil i incorporar una xarxa personal que el connecta amb altres usuaris.
En els últims anys s’han incorporat milers de joves usuaris a aquestes xarxes. El creixement explosiu en popularitat d’aquests llocs ha generat una gran atenció entre pares, escoles, líders governamentals sobre els riscs potencials de posar tota aquesta informació a l’accés de tothom.
Crec jo que està clar que aquest nou comportament obra noves perspectives per a tot tipus de campanyes. Publicitàries, polítiques, etc.