Enric I. Canela
L’Ajuntament de Barcelona ens diu que fer passar el TGV pel litoral va en contra de la ciutat.
Som molts els que creiem que fer-lo passar pel mig de l’ Eixample i a tocar a la Sagrada Família va en contra dels ciutadans i en contra d’una obra única patrimoni de la humanitat, la que de ben segur es ressentirà.
El tinent d’alcalde Casas diu que fer passar el TGV pel litoral només tindria sentit si el tren arribés a l’aeroport del Prat. De moment aquesta opció està descartada, però jo crec que amb el temps la lògica s’imposarà i el tren hi arribarà.
Xavier Trias diu que sense l’estació del Passeig de Gràcia no té cap sentit fer un túnel per unir Sants i la Sagrera. Demana que el tren passi pel corredor del Vallès i que arribi a Sants i surti per la Sagrera.
El president de la Junta constructora de la Sagrada Família, Joan Rigol, diu que té informes de prestigiosos professionals universitaris que alerten del perill. El reconegut catedràtic de Geologia de la UB, màxim expert en el subsòl de la ciutat, Oriol Riba ja va explicar el perquè de l’esfondrament del Carmel i diu que fer passar el TGV prop de la Sagrada Família no és aconsellable.
La Plataforma AVE pel Litoral té por. No dubten que la construcció del túnel a sota les seves cases provocarà alguna desgràcia o esquerdarà les parets dels edificis.
L’alcalde Jordi Hereu menysté als veïns i ni tan sols els escolta, tampoc a Joan Rigol. Totes les administracions implicades en mans del PSOE impedeix que els veïns puguin exercir els seus drets.
No cal patir, les obres del TGV no han patit cap problema. Només accidents, ensorraments, esquerdes i morts. Tot controlat. L’alcalde Jordi Hereu, les comparses que li donen suport a l’Ajuntament i la gestoria en què s’ha convertit la Generalitat es fan el sord, tots estan a les ordres de bwana Zapatero.
Jo crec que fer creuar l’AVE pel bell mig de Barcelona provocarà problemes. El sòl de Barcelona té molta aigua, i les construccions de l’Eixample tenen el seu temps, de manera que segurament els fonaments no són de lo millor que hi ha…
D’altra banda voldria denunciar novament el traçat de l’AVE. Un tren d’aquestes característiques és un mitjà de comunicació cabdal per la prosperitat del país, i per això mateix és imprescindible que tingui connexió amb la resta d’infraestructures de distribució de persones i mercaderies d’envergadura semblant. L’AVE ha de conectar amb el port i amb Sants, d’acord, però és fonamental que també arribi a l’aeroport del Prat. I hauria estat molt interessant que tingués una estació al Vallès Occidental. Crec que no hauria costat tant, venint del Sud, fer la ruta aeroport-sants-sant cugat-sagrera-granollers, o potser una doble via que anés l’una pel litoral i remuntés barcelonès nord i maresme i una altra d’interior pel baix llobregat i els dos vallesos.
Si l’estació central de l’AVE ha d’estar a la Sagrera… com coi s’hi arribarà en transport públic? Ja veig que des de Terrassa trigarem almenys una hora en arribar, i no vull ni saber què trigaran els manresans…
Entrar a Barcelona per agafar el tren costarà més que anar de Barcelona a Lleida. La cosa no està gens madura. Amb un llapis al Ministeri es fan meravelles. No sí la lògica s’acabarà imposant
L’edició digital de la Vanguardia d’avui publica la següent notícia:
perdó, no ha sortit l’enllaç:
Portabella avisa que no apoyará el AVE si éste no pasa por Barcelona a la velocidad del tranvía (50 Km/h)
http://www.lavanguardia.es/gen/20070123/51302376287/noticias/portabella-avisa-que-no-apoyara-el-ave-si-este-no-pasa-por-barcelona-a-la-velocidad-del-tranvia-50-kmh-jordi-portabella-erc-generalitat-madrid-europa.html
Carles,
La segona part havia anat a parar a l’spam. Recuperat.
Havia llegit les declaracions de l’insigne Portabella. ÉS raonable que si passa pel bell mig de Barcelona moderi la velocitat. El que no té sentit és que sense l’estació de Passeig de Gràcia es faci passar el TGV per l’Eixample. Suposo que hi ha fórmules millors. No soc gens entès però Sant Cugat amb una llençadora d’alta velocitat a Sants seria millor.