Enric I. Canela
A Des de Sants, Dav parla de la burocràcia i es referix també, com ja va fer fa temps, a les universitats.
És cert que la universitat té un excés de burocràcia i que no hi ha cap auditoria de processos que permeti la millora del servei al ciutadà. Però és impossible que això millori sense que abans s’implanti la necessitat de retre comptes a qui paga. Un dels grans problemes d’alguns serveis públics és que només s’han d’autoretre comptes. ES limiten a satisfer la demanda dels usuaris interns (de vegades malament), comitès, sindicats i claustres que no representen per a res l’interès dels ciutadans.
Qui ho resoldrà?
Què hi entenem, per burocràcia? O volem dir manca d’eficiència? Com diu l’Enric, hi ha processos que encara sóc poc eficient, però crec que en general es va millorant. La introducció de les TIC i la generalització de la signatura electrònica, no en tinc cap dubte, suposaran la disminució de la burocràcia i l’increment de l’eficiència. Les universitats són els llocs on més es notarà. Crec que, en general, ja s’hi està notant. Això si, sempre hi ha i hi haurà casos particulars.
Tota la raó Miquel, però manca assumpció de responsabilitats. Fins que la ineficiència no tingui un cost per a l’ineficient no farem res. Per exemple, si mmirem els informes de la Sindicatura de Comptes de l’exercici 2003 veurem el cost econòmic de la ineficiència. I no es valora que perd el país en gent que abandona les carreres.