Enric I. Canela
Avui el Dossier Econòmic de Catalunya publica un article meu La nova LOU, sobre les modificacions de la Llei Orgànica d’Universitats. El reprodueixo tot seguit:
El dijous 29 de març el Congrés va aprovar definitivament la llei de modificació de la LOU. La llei resultant, que incorpora la majoria de les esmenes que vam presentar des de CiU, determina el marc en el que la universitat catalana s’haurà de desenvolupar en els futur.
Alguns sindicats d’estudiants, el Partit Popular i algun altre col·lectiu corporativista, per raons oposades, han fet una valoració negativa de les modificacions introduïdes. Uns perquè la reforma privatitza la universitat, els altres, entre altres coses, perquè posa entrebancs a la universitat privada.
Al meu parer, l’aspecte més negatiu és que la llei introdueix poques variacions respecte al funcionament intern de la universitat: 1) No s’ha suprimit el corporativisme, 2) consolida l’anquilosament funcionarial, i 3) No fa res per fer àgil i responsable el govern de la universitat com demana la Societat del Coneixement en el marc europeu. Així, el govern resta supeditat a la comunitat universitària i no haurà de retre comptes a la societat sobre el destí dels recursos públics, aspecte imprescindible en una societat moderna. Contra això no hem pogut fer-hi res.
Amb tot, a més de què en la reforma s’ha mantingut la capacitat normativa de la Generalitat en moltes matèries, cosa que en part es perdia en el projecte lliurat pel govern de l’Estat, la llei té aspectes molt positius. En destacaria que: 1) Facilita la creació d’empreses de base tecnològica; el professorat podrà participar en l’accionariat i formar part dels seus òrgans de govern sempre que la universitat ho acordi i també hi participi. 2) El professorat podrà demanar l’excedència amb reserva de plaça per incorporar-se a l’empresa, i 3) S’augmenten les desgravacions per les donacions a la universitat per a projectes de recerca.
A més, s’obren moltes oportunitats que només s’aprofitaran si es prenen les mesures adequades per part dels governs, central i autonòmic. El govern de la Generalitat té molt a dir. Ho ha de fer sense por i, d’acord amb la universitat, ha d’aprofitar totes les escletxes legals i apostar cegament per la Societat del Coneixement. La competitivitat de Catalunya no es pot permetre errades.
Carall amb la notícia que aquesta setmana ens dóna el diari “Segre” de Lleida. Resulta que el senyor batlle de Fulleda (Carlos Gabarró), i els del seu gup de Convergència i Unió (lo Carlos, lo Gili -regidor d’Urbanisme- i l’Eugeni), es concedeix una llicència il·legal de construcció i, posteriorment, es requalifica el terreny per arreglar el tinglado (s’ha de tenir morro!!!). Convergència i Unió, perquè l’actuació del senyor batlle ha estat recolzada al cent per cent per la federació, començant pel president del Consell Comarcal, deu tenir alguna cosa a dir sobre aquest teman no? No patiu, no, que són capaços de presentar el mateix equip a les properes municipals per anar construint i construint, mentre van destruint i destruint la convivència entre la gent de la població.
I després vol posar cullerada en camps eòlics quan no sap ni les mínimes normes d’urbanisme… O sí que les sap i sap que darrere hi ha un partit, digue-li federació de Convergència i Unió, que recolza totes les cacicades a canvi de tenir una altra alcaldia fidel????
La notícia tal com va aparèixer a “Segre”:
Declaren il·legal la llicència per a una casa que
Fulleda va donar a l’alcalde
Construïda una finca rústica, requalificada després
com a urbanitzable
20-03-07 08:30 – El jutjat contenció administratiu
número 1 de Lleida ha anul·lat les llicències que
l’ajuntament de Fulleda va concedir entre el 1998 i el
2003 a l’alcalde, Carles Gabarró (CiU), per construir
un edifici en una finca rústica del municipi. La
sentència, que estima parcialment un recurs interposat
per Política Territorial el 2004, declara que els
permisos no s’ajusten a dret i obliga la corporació a
revisar-los. La resolució judicial considera que
l’ajuntament va autoritzar un magatzen agrícola (que
no requereix l’aprovació de la comissió d’Urbanisme),
mentre que l’alcalde va construir “un edifici de
tipologia residencial en sòl no urbanitzable”, de
manera que el consistori “va ometre un pressupost
essencial, com és l’emissió d’un informe preceptiu i
vinculant” d’Urbanisme. Urbanisme va aprovar el 2006
el pla d’ordenació urbanística (POUM) de Fulleda, que
qualifica com a sòl urbanitzable residencial la zona
que inclou la finca rústica on l’alcalde va construir
l’edifici.
http://www.segre.com/sumari.html?id=73757
M’agrada acceptar tot el que m’escriuen. La veritat és que no puc opinar. Jo no sé si això és cert o no. Si el jutge estima que és delicte, doncs endavant.
De totes meneres, com veieu, el meu camp és la universitatl la recerca i una mica les TIC. M’agrada la polítiuca peò de municipal en sé poc.