Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2007
  • juny
  • 26
  • Notícies de la premsa d’Universitats, Recerca i TIC del 26 de juny

Notícies de la premsa d’Universitats, Recerca i TIC del 26 de juny

Posted on 26 juny 200726 juny 2007 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Notícies de la premsa d’Universitats, Recerca i TIC del 26 de juny
Articles Enric I. Canela, Economia, Innovació, Recerca, Universitat

Enric I. Canela

A banda del que ja he comentat específicament, destaco l’article de Cinco Días en el que es posa de manifest la por que tenen de què la reforma converteixi l’enginyeria en una professió de segona. Jo no entenc perquè en altres països el sistema funciona i aquí tenen tanta por. Corporativisme? Tenen raó? Jo la veritat és que crec que no la tenen i ho dic després de parlar amb experts del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya.

El País publica una curiosa notícia. Uns estudiants que no van voler constituir una taula electoral a les eleccions a rector de la Universitat Complutense de Madrid s’enfronten a una petició de presó i multa. Ho fan considerant que els estudiants en el moment que són designats com a membres d’una taula adquireixen la condició de funcionari i els funcionaris, segons el Codi Penal, poden anar a la presó per això. La multa l’entenc, la sanció de la universitat també, però de cap manera la presó. Tampoc considero que ningú pugui ser considerat funcionari sense ser-ho. També penso que els funcionaris són ciutadans i en aquets tema han de ser considerats iguals davant la llei perquè van a les meses per la seva condició d’electors i no de funcionaris. Això és constitucional?

Ahir El Economista parlava dels ajuts que poden aconseguir les empreses per a innovació dels programes del govern de l’Estat. Avui El Economista dedica un article als ajust que ofereixen les comunitats autònomes. Trien Catalunya, Madrid, Navarra i el País Basc. Al meu parer Catalunya no surt massa ben parada. Parlen del CIDEM.

El Periódico recull la conferència d’Huguet a Tribuna Barcelona on va insistir en la necessitat d’un pacte nacional per l’R+D. No em convenç amb el tema del pacte, els deures són dels que governen. Amb tot va llençar una idea que considero interessant i que valoro positivament: afavorir en els concursos públics a les empreses innovadores per ajudar a resoldre la manca d’innovació. Això ho podria complementar amb un fort impuls a AIDIT per tal que ajudés a generar sistemes d’innovació

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Els rectors demanen política universitària i de recerca, i lidertage polític
Next Post: Fernández Ordóñez qualifica de “ridícula” la formació secundària ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

juny 2007
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« maig   jul. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown