Enric I. Canela
Fa uns dies, ho vaig recollir en aquest bloc, va ser notícia a tota la premsa la deplorable situació del sistema educatiu de l’Espanyol a rel de la publicació de l’Informe Education at a Glance 2007 per l’OCDE.
Els indicadors no són gens favorables tot i que els responsables polítics de l’Estat es van afanyar a dir que si bé aquests indicadors no eren bons Espanya millora.
El MEC ha publicat el document espanyol derivat del de l’OCDE, agafa les dades espanyoles, fa algunes comparacions i el publica en espanyol. La tasca està bé.
Es pot concloure, segons el MEC, que millora en l’accés a l’educació, cert, però malgrat la insistència d’alguns responsables espanyols, en dir que es millora globalment i posar com indicador el fet de tenir més titulats universitaris que ningú, les coses no van bé. No sembla que valorin prou bé la manca de graduats intermedis i el baix nivell formatiu dels graduats de secundària..
Cal un cop de timó a Catalunya. La legislació espanyola i la manca d’una política catalana prou diferenciada ens està portant a la ruïna. Tenim un model educatiu indiferenciat, potser molt “democràtic” però que està castrant intel·lectualment una part significativa dels que després hauran de ser els nostres professional qualificats (i ciutadans).
A Catalunya li cal una nova política educativa. És important que els que arriben a la universitat, a més de saber fer servir el mòbil, sàpiguen llegir i escriure correctament, tinguin una mica d’agilitat sumant, restant, multiplicant i dividint, i que per resoldre una equació de segon grau no hagin de recórrer a Wikipedia a veure si troben la fórmula.
Menys mal que en Montilla ja se n’ha adonat i valdrà la pena segir-ne l’exemple per no haver de patir els efectes del baix nivell de l’ensenyament al nostre país.
La solució Montilla: matricular-los a l’escola alemanya, i a sobre ens estalviarem el sorteig…. i sense immigrants….. extracomunitaris em refereixo.
No sé si algun polític porta als fills a escoles farcides d’immigrants. Això està bé per als altres.