Enric I. Canela
El Confidencial publicava fa uns dies que, segons l’anuari dels Ports espanols el Port de Barcelona s’ha vist superat pel de valència en “Mercaderies segons la seva forma de presentació”, és a dir el gros de la càrrega. Parla de la pèrdua de lideratge del Port de Barcelona en la Mediterrània. Titulava:
Cop al “prestigi” del nacionalisme català: el Port de València ja supera en activitat al de Barcelona.
Aprofita aquest article per dir:
Mentre, Catalunya segueix amb una política que tanca la comunitat per si mateix mateixa. La política lingüística no ajuda i són algunes les empreses que prefereixen canviar de seu a Madrid, Saragossa o València. Respecte al port, un informe dels Agents Comercials de Catalunya ja alertava en 2003 de la pèrdua de força de l’enclavament català davant el valencià. Quatre anys després, els pitjors vaticinis s’han complert. Fins i tot el port de Tarragona, que a començaments de 2000 estava empatat amb el valencià, és ja a anys llum.
Com sempre la premsa espanyola amb la seva simpatia habitual cap a Catalunya. Això no vol dir que en l’àmbit econòmic s’estiguin fent les coses bé. Catalunya està perdent competitivitat a marxes accelerades.
El Port de BCN encara “sobreviu” de la magnífica gestió d’en Tossas. Tot i que no va ser transferit a la Generalitat, l’acord amb el PP (crec que una de les coses més interessants que va arrencar CiU d’aquell pacte nefast) va permetre designar una direcció autònoma. En aquell moment es gesta el port que avui coneixem, que de no haver estat així hauria esdevingut del tot residual.
Tanmateix caldrà estar molt atents al proper llibre d’en Ramon Tremosa -que per cert presentarà a començaments de novembre a la UB- perquè analitza el paper del port -ja ho feia en l’últim llibre- i el seu futur, així com la importància del trànsit de creurs de luxe i l’impacte que podria tenir, vinculat amb l’aeroport… si en aquest tema també s’haguessin pres les decisions adequades.
Però la presa de pèl de Madrid és contínua, i la delegació tripartit de la plaça Sant Jaume acumula tants despropòsits, tanta incompetència i tanta covardia, que ho fa perillar tot.
Tens raó Elies, una bona gestióde Tossas. Deixant de banda els temes nacionals, alguns aspctes del PP no eren dolents. El problema va ser que des del punt de vista nacional es van comportar com unes bèsties.
La situació logística anirà perdent poc a poc posicións, cap dubte. El turisme creixerà relativament, però la resta no. Sense les infraestructures adequades i una política de preus equivocada no anirem bé.
I sobre els traspassos, què es pot esperar d’en Saura? Ell ja està sitosfet, arriba al clímax fent-se una foto amb una ministra. I si a sobre li traspassen a Catalunya la gestio de les parades de crispetes, aleshores es fon.
ja ja ja, sí que fa la cara de venedor de “chuches”. En fi, ja no sé com prendre’m-ho.