Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2007
  • desembre
  • 2
  • Quanta misèria

Quanta misèria

Posted on 2 desembre 2007 By Enric I. Canela 14 comentaris a Quanta misèria
Articles Enric I. Canela, Política
Tweet

Enric I. Canela

Estic content pel resultat de la manifestació d’ahir, però no puc més que deplorar algunes coses que fan que aquest país no sigui capaç de tirar endavant:

La primera és la misèria d’ICV que com en el seu dia es va dir fan de palanganers del PSC. Desmond ho il·lustra magníficament i diu, entre altres coses: Miserable em va semblar la presencia oficial d’ICV. Les pancartes oficials fan referència explícita a responsabilitzar del caos de les infraestructures a CiU i a persones destacades de la coalició. És aquesta visió miserable que els va fer pujar en el darrer moment al carro. No per convenciment sinó per por de cara la galeria. Cal ser un perfecte miserable per no fer responsable a l’estat en allò que és competència exclusiva de l’estat. Cal ser ben miserable per no tenir visió de país en un dia com el d’ahir i pensar només en la seva esquifideta parcel·leta de vots. No arriben ni a tenir la categoria de botiguer ranci. Quina mesquinesa política!. Quins farsants!

La segona la misèria del PSC, incapaços d’unir-se al clam ciutadà, i culpant a CiU del que, com assenyala Dessmond, és competència exclusiva de l’Estat. Miquel Iceta sempre disposat subratlla la hipocresia que suposa la presència de CiU en aquesta manifestació, intentant que s’oblidi la seva responsabilitat de govern de 23 anys, el seu suport de 8 anys al govern del PP en el període en què es va aguditzar el dèficit d’infraestructures a Catalunya, i que mai no va demanar ni el traspàs de Rodalies ni va plantejar mai l’exigència que la Generalitat intervingués en la planificació de la gran obra pública de l’Estat a Catalunya.

La tercera és TV3, que ha deixat de ser la nostra per sotmetre’s als dictats espanyolistes del PSC és la seva, és una altra televisió d’Espanya. Ens ho explica Carles Puigdomenech que diu: Que TV3 hagi boicotejat la manifestació demostra el que està disposat a fer el PSC pel país: sotmetre’l a una dictadura informativa per tal de no perdre el poder. Mai no havíem hagut de patir pel comportament de la nostra televisió pública davant de moments històrics per al país, però ara ja sabem que la TV3 del Tripartit treballa per Zapatero, pel PSOE. Quina vergonya! Que avall que hem caigut!

Què més puc afegir-hi? ICV, PSC i TV3 un fre per a la llibertat de Catalunya

 

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: La privatització de l’Educació
Next Post: Públic o privat? ❯

14 thoughts on “Quanta misèria”

  1. Elies ha dit:
    2 desembre 2007 a les 12:47

    Totalment d’acord. Impossible explicar-ho millor i qualificar-ho més encertadament… però deixem que avui siguin ells els que s’arrosseguin pel fang de la seva pròpia immundícia… mentre nosaltres disfrutem d’aquest matí meravellós, i del gran èxit de la mani d’ahir, que empesos per l’emprenyamenta i el desig de ser i la dignitat vam tocar i assaborir el cel amb la punta dels dits.

  2. enriccanela ha dit:
    2 desembre 2007 a les 12:56

    Elies,
    És que fa pena. Pocs comentaris resumeixen tan bé tot això, no puc dir jo res millor. I el dia abans en Joan Ferran dient que TV3 és antigovernamental. És quer no tenen vergonya. Avui a veure que ens “regala” en Zapatero.
    El problema és que ens venen i ens venem tan malament… Ahir al vespre sopàvem amb uns amics valencians, del PSOE, no gens espanyolistes però, i no acaben d’entendre res.
    No hi ha més camí que demostrar clarament que volem sortir d’Espanya.

  3. Elies ha dit:
    2 desembre 2007 a les 1:53

    Enric, en canvi, avui al Le Monde, pàgina 3!! titula “Barcelone la fière se lézarde”, i parla del dèficit d’infraestructures, balances fiscals, amb declaracions d’en Tremosa, en Rosell i el president Pujol!!

    http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3214,36-984774,0.html
    ´
    alguna cosa s’està movent!!!

  4. joan arnera ha dit:
    2 desembre 2007 a les 4:27

    Com de costum, molt d’acord amb tu, Enric. TV3 ahir va arribar a uns límits d’hipocresia absolutament monumentals. Va ser delirant del tot, brutal. S’hi hauria de fer alguna cosa, no sé, és inconcebible que els periodistes falsegin d’una manera tant descarnada i bàrbara la realitat.
    La realitat sobiranista. La nostra realitat

  5. Joan Grifols ha dit:
    2 desembre 2007 a les 6:12

    He vist un seguiment cronològic de la manifestació minut a minut que és molt interessant, a http://www.naciodigital.cat

  6. JORDI DE MATARÓ ha dit:
    2 desembre 2007 a les 7:11

    bé, suposo que és la teva opinió. El que per a mi és lamentable, és que CIU va ser-hi 23 anys sense fer-hi res al respecte.
    D’altra banda, incomoda que ICV ho recordi. De fet, si que hi havia diverses pancartes de gent en la mani, amb ICV que expressaven l’opinió abans descrita.
    D’altra banda, cal destacar la incomidad de molta gent de CIU, com es notava que això de sortir al carrer… no els senta molt bé. Això si, l’Artur Mar va voler tenir un protagonisme que no li pertoca, si a les 186 entitats.

    Salut!

  7. enriccanela ha dit:
    2 desembre 2007 a les 10:32

    Elies,
    L’article de Le Monde és bo, convenient. La realitat és que sense un clima internacional favorable no farem res. En això té tota la raó en Carod-Rovira.
    Certament alguna cosa es mou.

  8. enriccanela ha dit:
    2 desembre 2007 a les 10:34

    Joan,
    El tema de TV3 és espectacular. No tenen vergonya. Anaven informant i s’empipa el PSC els tracta de televisió antigovernamental i de cop deixen d’emetre. I avui? Vergonyós. No sé que podem fer més enllà d’engegar una campanya contra aquest comportament de TV3.

  9. enriccanela ha dit:
    2 desembre 2007 a les 10:35

    Joan Grifols,
    Gràcies per la teva informació.

  10. enriccanela ha dit:
    2 desembre 2007 a les 10:44

    Jordi de Mataró,
    A mi no m’incomoda que ICV recordi res. Mai a la vida he deixat d’acceptar que la gent pensi el que vulgui. Si creuen que la culpa és de CIU tant se val, com si volen pensar que la gravetat no existeix. Igual que si creuen que posant 80 km/h milloraran el món. És el seu problema. Tampoc no he intentat mai explicar la taula de logaritmes a una cadira.
    El que trobo simplement patètic és que per no barrejar-se amb els “contaminats” de CiU hagin de trencar el lema unitari.
    I voldria recordar-te que quan la manifestació contra la guerra de l’Iraq vàrem anar i molt contents. Sempre prejutjant el que pensen els altres. El problema d’ICV és que no respecta la llibertat, no li queda més remei que fer-ho veure, sempre pretèn imposar idees, encara no s’han alliberat de les consignes del PCUS. Només calia veure no fa gaire l’Herrera recordant el règim cuvà.

  11. David ha dit:
    2 desembre 2007 a les 11:36

    Jo a Iniciativa i a TV3 els disculpo. Tot i que Iniciativa s’hauria pogut estalviar algunes pancartes ahir, és innegable que han estat dels pocs (parlo del Joan Herrera) que han insistit en la importància de disposar d’una bona malla de transport públic i d’unes rodalies com Déu mana. En quant a TV3, va fer-ne força esment als informatius i el 3/24 va connectar en directe durant bona part de la manifestació. Prova de què no ho deurien fer tan malament són les queixes de Joan Ferran.

    Els que han quedat retratats han estat els sindicats i els socialistes. Els primers, perquè no tenien cap motiu per no anar-hi. És més, encara és l’hora que els haguem d’escoltar en tot aquest col·lapse de les infraestructures. I els socialistes catalans s’han revelat com uns mers recaderus del PSOE, desaprofitant una excel·lent oportunitat de visualitzar-se com a partit independent. Es veu que la independència davant el PSOE només la fan servir quan els afecta la poltrona (llegeixi’s Tripartit).

  12. enriccanela ha dit:
    3 desembre 2007 a les 7:33

    David,
    Estic d’acord naturalement en la demanda d’Herrera i crec que en això sempre han estat coherents. El que no és admissible és estar tot el dia amb les declaracions contra CiU (o contra qui sigui). Es tractava d’una altra cosa.
    Joan Ferran es va queixar a priori i aleshores TV3 va canviar a menys. Per què la manifestació antiguerra de l’Iraq en directe i aquesta no?
    Reconec que no sé el que va fer 3/24.
    Tota la raó amb els sindicats. El PSC ja és una altra història fan sempre el que mana el PSOE.

  13. Jesús ha dit:
    3 desembre 2007 a les 12:20

    ICV al 2004 era l’únic que paralva d’infraestructures ferroviaries. Del traçat de l’ave CiU i Felip Puig en tenen molt a veure, per més que ara s’intenti amagar. Com es pot quexar algú de que ICV ara reclami responsabilitats també a CiU? És un acte de coheréncia!
    De totes maneres el missatge central d’ICV era nítidament: Magdalena dimissió,per més que no fos implícit.

  14. enriccanela ha dit:
    3 desembre 2007 a les 1:32

    Hola Jesús,
    Al 2004 CiU no era al govern. El traçat de l’AVE, com ell mateix ha reconegurt, es va pactar amb l’Ajuntament, el Clos ho ha reconegut i allà estava ICV. Per altra banda, clar que CiU hi era, ningú no ho nega, però si mires les hemeroteques veuràs que aquet no era el traçat de Felip Puig.
    En tot cas no discutia això, en aquest dissorat afer tots els partits han posat el seu granet de sorra. Per això crec que el PSC havia de ser a la manifestació i ICV s’havia d’haver estalviat la menció a CiU, posats a fer podia haver dit que el PSC hi tenia molt a veure.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
desembre 2007
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
« nov.   gen. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown