Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2007
  • desembre
  • 8
  • Unanimitat o discrepància sobre l’Informe PISA

Unanimitat o discrepància sobre l’Informe PISA

Posted on 8 desembre 2007 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Unanimitat o discrepància sobre l’Informe PISA
Articles Enric I. Canela, Educació
Tweet

Enric I. Canela

La Vanguardia publicava el dia 6 de desembre una anàlisi sobre els resultats obtinguts a l’Informe PISA i titulava Poca unanimitat després de les dades de PISA.

Discrepo absolutament d’aquest titular. Jo crec que hi ha una notable unanimitat, si més no el diagnòstic és bastant comú. Simplement cadascú destaca alguna cosa, la que li sembla més important, però en el fons la coincidència és gran. Altra cosa és com es posa solució als problemes detectats. Aquí potser no hi haurà tanta coincidència. Deia La Vanguadia:

Els mals resultats que el sistema educatiu espanyol obté en l’últim informe PISA han provocat, de nou, un sens fi de reaccions no del tot coincidents. Partits, sindicats, associacions de pares i altres entitats estan d’acord que és necessari actuar sense dilació perquè el sistema millori, però discrepen tant a l’hora d’atribuir responsabilitats pels baixos nivells dels alumnes com de proposar solucions. Felipe de Vicente, president de la Associació de Catedràtics d´Ensenyaments Secundaris de Catalunya, assegura que els resultats no sorprenen als docents “que són testimonis del fracàs contundent del sistema i de la pedagogia implícita de la LOGSE”, mentre que des de l’Associació de Professors de Secundària, el seu portaveu, Blanca Olmos, assevera que el que falla és el sistema. “No és qüestió de diners, sinó de cap i sensatesa, més ensenyament i aprenentatge i menys demagògia”. Des de la Associació de Directius de l´Educació Pública, Axia, el seu president, Carles Mata, opina que dotant de més autonomia als centres i professionalitzant les adreces es podran millorar resultats. La denúncia a l’ús “interessat i partidista” dels resultats la van fer CCOO, i Fete-UGT, que proposen més inversió, atenció a la diversitat i mesures per a combatre l’abandó escolar. Carina Mejías, portaveu parlamentària del Partit Popular a Catalunya, es va mostrar partidària d’introduir mesures que aportin flexibilitat al sistema i permetin compatibilitzar l’adquisició de coneixements amb la d’habilitats, és a dir, “professionalitzar” la secundària. Per la seva banda, la diputada de CiU Irene Rigau va reclamar la modificació “immediata” dels currículums d’ESO amb la introducció de més hores de matemàtiques.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: No es tracta de suspendre o repetir
Next Post: Sembla fet, Elisenda Paluzie al Congrés ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
desembre 2007
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
« nov.   gen. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown