Enric I. Canela
Diu Ibercampus que Alfonso Cebrián és la veu de l’experiència: duu gairebé 20 anys al capdavant de EAE-Escola d’Administració d’Empreses i, en el seu mandat, ha assolit situar a l’escola catalana en l’òrbita de les millors. Ha conquistat ja Catalunya i Llatinoamèrica, però aquest veterà de l’educació de l’excel·lència té molt clar cap a on es dirigeix el futur de EAE.
Recordo, com deia fa uns dies en aquest bloc, que la UB a través de l’Institut de Formació Contínua, IL3-UB, i l’Escola d’Administració d’Empreses (EAE) del Grup Planeta, per a la creació de l’Online Business School, la primera escola de negocis en línia en llengua espanyola.
Conec fa molts anys a Alfonso Cebrián i és un gran professional. Sempre cal escoltar que diu.
Enric, comentava en el post “crònica de Madrid de manifestació de l´1 de desembre” la visió que portarà a la privatització de la universitat, segons Reial decreto 1393/2007,que ens va transmetre vicerectora per espai europeu de l´UNED estatal on qui homologarà serà en part el sector empresarial, amb un model que elimina diplomatures i llicenciatures, i que requerirà 240 crèdits universitaris, dividint-se per graus, màsters i doctorats, eliminant el valor formatiu i impulsant segtons exigències empresarials exclusivament, i fent competir universitats,amb tot el que això suposarà.
http://www.llibertats.cat
Moises,
Hellegit el teu post. La veritat és que no estic d’acord amb el que us va dir la vicerectora. Clar, el què farà la UNED no ho sé, però a les universitats que conec, la meva especialment, no he vist per a res el sector empresarial. Pel que fa als graus res i pel que fa al doctorat tampoc. Quant al màster… No sé que dir, de moment són més o menys el que hi havia. Suposo que haurem d emirar els màsters de cara a mercat, la majoria, qui els farà si no representen millores professionals? El màster més de continuïtat de les carreres (graus) ja veurem el sentit que tindrà. De totes formes ja des de fa molts anys les universitats competeixen en els màsters, i molt. Jo no veig tantes variacions en aquest aspecte. De totes formes no veig negatiu que els estudiants sàpiguen per a què serveix el que fan, les espectatives de feina, i després que facin el que vulguin. Jo estic contra la “privatització” en el sentit de pèrdua de la capacitat d’elecció, finançament, etc. però a favor de no enganyar als estudiants explicant coses que només interessen al que fa recerca sobre elles.
Pura especulació de moment, però crec que no m’equivoco. Això si, si m’has llegir altres cops, sabràs que estic contra les inbterferències estatals a les acreditacions, etc.
Salutacions cordials.