Enric I. Canela
Aquets dies tot endarrerit ja que les reunions i coses d’aquestes endarrereixen la feina, t’has d’endur una mica a cas ai no et queda gaire temps al vespre, però tenia dues referències sobre el món de l’educació que em van interessar i voldria compartir.
La primera és Necessitem millorar, i força que apareix al Butlletí 7, del 14 de desembre, del web Edu21. L’escriu el seu coordinador Enric Roca. L’article parla de l’Informe PISA 2006. Fa una anàlisi i al final es compromet i diu:
Edu21 també vol ser un agent coresponsable de la millora del sistema. Per tant, posarà tot el seu esforç i voluntat per tal de contribuir, de forma positiva però crítica i responsable, en el debat que ja hem iniciat en aquest país (Llei catalana d’Educació; seguiment del Pacte Nacional; nous plans d’estudi en la formació del professorat, etc.) per tal d’elaborar, entre tots, aquelles propostes i mesures que ens portin a remuntar la situació i condueixin al sistema educatiu català al lloc que s’ha de situar per tradició pedagògica, per potencial de la nostra gent i per ambició nacional.
L’altra l’aporta David de las Heras al seu web Reflexions del Món de l’Educació. David aquests dies ha fet algunes entrades que m’han interessat. Jo no dedicava massa espai al bloc per parlar de l’educació preuniversitària, però la situació sense rumb del nostre sistema i la importància cabdal que té això per a la Societat del Coneixement fa que vulgui aquests dies donar algunes referències. Amb tot el millor que puc fer és referir-me a les paraules dels que saben més que jo i posar l’enllaç per a aquells interessats que passin pel meu bloc i no ho hagin fet pel del David.
Una de les entrades és del dilluns dia 17 de desembre: Llei d’educació, pel dret a decidir a Catalunya. En aquest article pren posició respecte al que estan dient els sindicats. Dóna la seva opinió crítica en alguns punts.
El mateix dilluns escrivia Per Nadal a les escoles ets un Insuficient!. Va de qualificacions. La nova mesura de puntuar. Es declara favorable a la puntuació i al comentari sobre la progressió de l’alumne. El que també fa és lloar les declaracions de Duran Lleida, que transcriu, i que en aquest tema ha estat contundent i clar.
El dimecres 19 escrivia Reaccions sobre la tornada dels insuficients a les aules!. El títol ho indica. Fa el seu propi comentari i és especialment significatiu un aspecte. Diu: Cap reflexió actual recull la meva proposta sobre avaluació. Que és la terminologia actual amb la terminologia anterior. D’aquesta forma un 6 amb un progressa adequadament, vol dir que va millorant. En canvi, un 6 amb necessita millora és a afirmar que pot fer molt més. Crec que s’està fent polèmica sobre un tema tant important com l’avaluació. En aquests moments la nostra societat està molt dividida sobre el que ha de ser l’educació. No puc més que coincidir amb el que diu David.
Dijous 20 parlava de la presència d’Andreas Schleicher. Titulava L’autor de L’informe pisa ens diu que els nostres alumnes repeteixen més!.
El divendres 21 deia La bufetada ben donat ja no té cobertura legal!. Explícit el títol. Fa referència a la decisió judicial. Planteja dubtes. Tema polèmic. Quin es el límit?
I avui escriu Llibres de escola gratuïts! Com resoldre el problema dels que no els poden pagar sense ensorrar les editorials catalanes? Tindrem només llibres en castellà? Un tema complex.
Gràcies Enric pel teu suport.
David,
És just, no? Som una petita xarxa que intenta crear opinió, cadascú té l’abast que té, no massa, però crec que a banda de referir-me a le sopinions d’altres haig de fomentar específicament la lectura d’aquells que diuen coses que comparteixo.