Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2008
  • gener
  • 26
  • La Catosfera un èxit i TV3 una vergonya

La Catosfera un èxit i TV3 una vergonya

Posted on 26 gener 2008 By Enric I. Canela 28 comentaris a La Catosfera un èxit i TV3 una vergonya
Articles Enric I. Canela, Política, TIC
Tweet

Enric I. Canela

Entre ahir i avui he tingut l’oportunitat d’escoltar i aprendre i a més de saludar amics virtuals i reals. Molts ara tenen cara, fins ara només eren lletra i idees, ja entranyables.

Començo però dient el que m’ha mancat, temps, espai per a la relació. Marc Vidal ha aconseguit el que no m’imaginava abans d’ahir. Aquest home és un crack.

He pogut saludar a Carles Campuzano, Pilar Pifarré, Xavier Tomàs, Ruben Novoa, David de las Heras, Alfred Artiga, Jordi-Eduard Perales, Roc Fernández, David Rodríguez, Narís Sastre, Xavier Mir, Carles Puigdemont, Albert Batalla, Roc Fages, Ramon Sangüesa, Sílvia Martínez, Vicent Partal i Saül Gordillo. També he retrobar després de molts anys al genial divulgador científic Daniel Closa. Feia anys que no ens veiem, ara justament que estic llegint un llibre seu.

Igual em deixo a alguna de les persones que he reconegut i saludat, la memòria a vegades falla. Segur que hi havia alguna més amb les que hem interactuat a través dels nostres blocs, però entre que jo soc un negat per a les cares i que no ens coneixem directament no ens hem identificat. M’ha sabut greu no veure al Miquel Duran, que estava inscrit, potser la feina i la distància no li han permès de moment acostar-se. Al Carles Oriach, veig pel que ha escrit que hi era, tampoc no l’he vist. Demà, feina, haig de fer un informe urgent, i obligacions familiar no em permetran anar-hi.

Alguns dels amics que cito han tingut la deferència de citar-me amablement en els seus comentaris sobre les Jornades. Gràcies a tots, estic content.

Vull però referir-me ara als polítics que han participat aquest matí. Carles Puigdemont, Joan Ridao, Lourdes Muñoz i Raül Romeva.

No puc més que estar d’acord amb el que diu Carles Puigdemont en el seu comentari La visió sectària de TV3 de la Catosfera. Reprodueixo el comentari del Carles. Tot i que segur que a ell el llegeixen més persones que a mi, ho faig per si puc ajudar a divulgar la denúncia d’una autèntica injustícia de TV3. Diu el Carles:

Com heu pogut llegir, avui he participat a la taula rodona de la Catosfera dedicada a blocs i política catalana. Acabo de contemplar la notícia de TV3 relativa al fet i no puc fer altra cosa que denunciar el sectarisme de “la seva” a través de l’únic canal que ens deixen als que som a l’oposició. A la taula rodona hi hem pres part Lurdes Muñoz (PSC), Joan Ridao (ERC), Raül Romeva (ICV) i jo mateix (CiU). Doncs bé, la notícia ha consistit bàsicament en declaracions de la diputada del PSC Lurdes Muñoz, amb sobreimpressió del títol del seu bloc, i un petit reportatge de Joan Ridao mentre actualitzava el seu bloc, a més de declaracions d’en Saül Gordillo com a blocaire polític de referència. De Raül Romeva i de mi, ni paraula. Ni un plànol, ni una captura de pantalla dels nostres blocs, ni una sobreimpressió dels noms dels blocs, ni un esment en la veu en off que narrava la notícia. No sé si l’oblit de Romeva forma part de la tàctica de dissimular i evitar que sigui més evident el sectarisme de “la seva”, però en tot cas és tan injust i inacceptable com oblidar-se d’esmentar ni que fos de passada la primera força política del país.

Qui decideix qui surt i qui no surt a TV3? Qui paga el censor, el talibà, l’inquisidor o el comissari polític –diferents mots s’escauen a una sola tasca– que decideix que s’omet CiU i ICV d’una crònica?

Jo estava allà, els he vist i escoltat a tots i diré el que no diu el Carles i hem comentat amb alguns amics. El Carles Puigdemont, amb diferència ha estat el millor, monumental, la Lourdes Muñoz ha fet un discurs poc adequat i ha tingut la poca deferència per als altres ponents d’anar-se’n una estona, suposo que a alguna entrevista i tornar després. Ridao i Romeva han estat bastant bé. Ho dic sense cap sectarisme, altres ho explicaran millor que jo. Els responsables de TV3 no tenen vergonya, quin fàstic, era “la meva”. A veure si el CAC actua. Però com deien els ponents, els blocs permeten salvar la veritat de la censura.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: El primer dia de la Catosfera
Next Post: Ètica i blocs ❯

28 thoughts on “La Catosfera un èxit i TV3 una vergonya”

  1. Rubèn Novoa ha dit:
    27 gener 2008 a les 12:05

    FORA TV3 DELS PAÏSOS CATALANS. COMENCEM PEL PAÍS VALENCIÀ 🙂

  2. David de las Heras ha dit:
    27 gener 2008 a les 12:30

    amen que fort

  3. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 12:35

    Si amics, són uns desgraciats. Ja heu vist al Carles, són patètics.

  4. Carles Puigdemont ha dit:
    27 gener 2008 a les 2:24

    Gràcies Enric per contribuir a difondre el comportament vergonyós de TV3 i sobretot pel teu comentari elogiós que m’ha fet envermellir. Trobo que és molt trist que es faci enginyeria partidista en temes com aquest, sobretot després que la majoria ens hem esforçat per no desplaçar el centre de gravetat de les jornades cap a verals partidaris. M’ha decebut, però m’ensumava alguna cosa: quan aquest migdia en Marc Vidal m’ha anunciat que sortiríem per TV3 (molt satisfet, com és lògic), no he gosat fer-ho saber als lectors del meu bloc per por de quedar cardat… i guaita, les meves sospites s’han confirmat. No em sap pas greu per mi, perquè se me’n refot sortir o no a la tele. Però em repugna que es persegueixi d’aquesta manera el que representa Convergència i que se la vulgui mantenir en el gulag que ha construït el tripartit. No siguis ingenu: el CAC no mourà ni un dit, i Joan Ferran podrà brindar amb cava perquè ja s’ha arrencat una altra crosta nacionalista.
    Gràcies i ànim!

  5. Marc ha dit:
    27 gener 2008 a les 8:57

    Això és el que vaig escriure ahir a la nit a la columna esquerra del meu bloc:

    “detalls
    La notícia sobre la Catosfera a TV-Crosta (dissabte a la nit) ha consistit bàsicament a fer propaganda dels blocs de Lurdes Muñoz (PSC) i Joan Ridao (E). Només cap al final han parlat una miqueta de les jornades. Superficialment, és clar.”

    Felicitats a tots per l’èxit!!

  6. Pitu ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:04

    Enric,

    penso que l’obsessió no és bona. La notícia surt a TVC més per la clau preelectoral que per la difusió del fenomen de blocs catalans. Ja ho deia en Carles en la seva intervenció al debat, el seu objectiu: la promoció personal d’una manera directa i sense barreres. I la interpretació dels mitjans públics, enemics d’aquesta interlocució directa mai seran bons aliats. Jo em pregunto on són els mitjans audiovisuals no públics o els altres públics, la Catosfera no és precisament un tema que els animi a difondre (els podria ferir massa els seus interessos?). Si el que en Carles volia sortir uns segons a TV3 hi ha altres maneres d’aconseguir-ho però no parlant del seu bloc i dubto que els professionals periodistes de TV3 desplaçats aguantessin 1 hora i mitja d’experiències de bloggers polítics per jutjar de qui era més interessant de parlar.

    Em sap greu però a mi no m’ha sorprès gens.

  7. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:05

    Carles,
    Evidentent, ja sé que la CAC no farà res, però bé està dir-ho. La pluralitat de TV3 no existeix. Ho manipula tot. A sobre s’exciten quan un jugador de basquet extremeny, que no recordo com es diu, fa un bon partit. Cada dia més espanyols.
    Segueix fent el que fas, estàs a prop de l’elector. Sortirà bé. I compta pel que vulguis.

  8. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:06

    Marc,
    Poc puc afegir al que dius. He vist la notícia. I repetida al 3/24. La Lourdes podria sortir a “comeme elk coco negro”.

  9. Pitu ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:06

    Penso que l’obsessió no és bona. La notícia surt a TVC més per la clau preelectoral que per la difusió del fenomen de blocs catalans. Ja ho deia en Carles en la seva intervenció al debat, el seu objectiu: la promoció personal d’una manera directa i sense barreres. I la interpretació dels mitjans públics, enemics d’aquesta interlocució directa mai seran bons aliats. Jo em pregunto on són els mitjans audiovisuals no públics o els altres públics, la Catosfera no és precisament un tema que els animi a difondre (els podria ferir massa els seus interessos?). Si el que en Carles volia sortir uns segons a TV3 hi ha altres maneres d’aconseguir-ho però no parlant del seu bloc i dubto que els professionals periodistes de TV3 desplaçats aguantessin 1 hora i mitja d’experiències de bloggers polítics per jutjar de qui era més interessant de parlar.

    Em sap greu però a mi no m’ha sorprès gens.

  10. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:12

    Pitu,
    A mi m’ha sorprés la manca d’equilibri. La catosfera és un fenomen social que mereix un comentari, 15 segons si vols per donar la not´cia. El que no és adequat és el que han fet. El més conegut, per ser cap de cartell i altres coses és el Ridao. Si l’haguessin tret a ell només, sense compartir-ho, podria entendre-ho.
    El Carles no crec que cerquès sortir a la TVC. Va fer una intervenció molt bona, per a nosaltres. El que passa és que és humà enpipar-se i a més d’ha de denunciar. Si no recordo malament CiU és la primera força del Parlament.

  11. Pitu ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:17

    Enric,

    hi estic d’acord CiU és la primera força del Parlament i, fredament, la tercera a la catosfera. Calen més Carles Puigdemont a CiU, i a poder ser en campanya perquè se’n pugui parlar a TVC. En Duran i l’Artur a les notícies d’ahir varen ser 2a notícia i això suposo que és la quota que veuria el CAC (i així ja queda compensat).

  12. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 10:27

    Pitu,
    El fet de què sigui la primera força del Parlament i la trecera de la Catosfrea no em mou a fer la crítica.
    I és cert, calen més Carles Puigdemont. Jo no soc un “guru” de les TIC, però encara estava Pere Esteve, q.e.d., de secrterai general de CDC i ja li havia dit sobre la necessitat d’introduir-se en aquest moviment. Porto més de 10 anys de lluita per aconseguir alguna cosa. Els que em coneixen ho saben. Per tant, tota la raó.
    Amb tot convindràs amb mi que la majoria de bloc, catosfèrics, sobriranistes, bloc.cat, tenen molt poc de polítics. Assignar aquests blocs als partits no té cap mena d’interès. Quins blocs es mouen?
    Jo mateix, em considero poc bloc de CDC malgrat ser-hi. I també parlo de política. I si ens centrem amb els polítics professionals, quants realment fan alguna cosa? Pocs. estem a les beceroles. Tornant al debat d’ahir, el que hagués estat correcte és fonar una not´cia més neutre, centrada en el tema i entrevistar al Marc Vidal, que és l’autèntic protagonista.

  13. Elies ha dit:
    27 gener 2008 a les 11:09

    Comentari oportuníssim, Enric. És la manipulació constant, la de “la seva”. Tenim ocasions a cabassos, de comprovar-ho, sense anar més lluny, la mani de la PDD.

    No hi ha excuses per fer un tractament informatiu com el que han fet. Ni una. Ni clau electoral ni res. No és el fet de “voler sortir” és el fet de com et tracten. De la discriminació. I en això, la crosta del tripartit són uns mestres sectaris. Els sociates ja ho eren, i ERC n’ha après a una velocitat formidable.

  14. David ha dit:
    27 gener 2008 a les 11:15

    El que a mi encara em sembla més vergonyós és que no hagi sortit ni un segon en Marc Vidal, que és qui ha promogut les jornades, i que té moltes coses més a dir que no pas qualsevol dels polítics. Aquesta és la conseqüència directa d’haver escollit 11 comissaris polítics per a dirigir la Corporació

  15. bacus ha dit:
    27 gener 2008 a les 11:41

    jo penso precisament que els polítics no hi haurien d’haver sortit ja que en general són una minoria i molts no admeten ni comentaris i potser ni l’escriuen ells, el que vol dir que no són un blog.
    Ara bé si tenen que sortir que ho fagin tots ordenats per pes electoral ja que la TV no és privada.

  16. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 11:42

    Elies i David,
    Manipulació total i com he dit i rebla el David, havia d’haver parlat i llarg el Marc. Analitzar el fenòmen de la Catosfera. El polítics tenien el seu espai, cadascú va fer el que sabia i creia. Ja he opinat sobre això. No saben identificar als “creadors” es queden amb les fulles del rave.
    I si, la CAC és una desgràcia. Un espectacle més d’aquest Parlament que és un circ, amb respecte al Tortell Poltrona i el que representa.

  17. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 11:47

    Bacaus,
    Jo també penso així quan a què potser no haurien d’haver sortit, però no estic d’acord en l’apreciació de què no ho esciuen ells. No sé tots, però poques eines tenen, deixant de banda els líders, per fer-ho d’altra manera. Conec al carles i ho escriu ell. S’hi dedica. I això es nota.
    Dins la notícia podien haver sortit en pla d’igualtat o ordenats, bàsicament perquè la notícia era la Catosfera i no ells. El que no està bé és la manipulació. Manipulació idiota. Penseu que en clau electoral, l’únic candidat és Ridao. Ell és el beneficiat. La Lourdes no la coneixen més que els que van seguir les inundacions de Nova Orleans i el seu xou personal.

  18. Carles Puigdemont ha dit:
    27 gener 2008 a les 12:18

    Em vull afegir a la interessant discussió que esteu tenint. No he alçat el dit per protestar perquè “jo no surto a TV3”, més aviat això em rellisca. La meva quota mediàtica convencional me l’he de guanyar a Girona, i si surto d’esquitllentes o en primer pla a TV3 no m’escalfa ni em refreda. He protestat per raons estrictament democràtiques i periodístiques. Penso que la peça no reflecteix el fet periodístic que es va donar a la Catosfera. He de dir una cosa: jo no hauria dedicat als política la informació de la Catosfera, sinó ben al contrari a d’altres àmbits. I hauria esmentat la política de passada, com un àmbit més. Però si algú decideix erròniament que el tractament periodístic de la Catosfera es fa a partir de la política, em sembla que s’hauria d’haver donat una visió rigorosa i plural. Ep: potser per dir que el meu bloc és una merda i el d’un altre és fantàstic. I si la raó són els percentatges en què els partits surten a la tele, em sembla una excusa de mal pagador. Imagineu-vos que ahir hagués caigut el sostre just sobre on érem els de la taula rodona, i ens hagués obert el cap a tots cinc, incloent el moderador: quina crònica hauria fet TV3? Només hauria parlat dels caps esberlats de dos dels ponents? No fem riure. O si?

  19. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 1:04

    Carles,
    Per a mi està molt clar el motiu de la teva queixa. Eñl mateix que la meva.
    Penso:
    1.- Els protagonisme no eren els partits
    2.- Van tractar malament les Jornades. Al Marc Vidal el van ignorar.
    3.- Els partits i la política eren una bona exusa, de més interès per molta gent, per posar de manifest la presència d’una “nova eina” al món de la política.
    4.- Acceptant el 3, no tenia el més mínim sentit ignorar al grup amb més presència parlamentària.
    5.- TV3 juga, una vegada més, brut i de forma antidemocràtica.

  20. Martí Cabré ha dit:
    27 gener 2008 a les 1:24

    Els qui hi éreu vau poder veure com l’equip de TV3 va entrar a la sala per gravar la representant del PSC, va sortir de la sala quan va començar a parlar el representant de CiU, va entrar a la sala quan va parlar el representant d’E i va sortir de la sala quan va parlar el representant d’IC-V.

    Així és que des d’un bon principi ja s’havia decidit que per la televisió només sortirien el PSC i E.

  21. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 1:51

    Martí,
    I tant que ho vaig veure. No li havien d’haver donat aquella nota a la Muñoz.
    Estava totalment decidit, però res no treu ni una coma a les crítiques.

  22. Dessmond ha dit:
    27 gener 2008 a les 4:52

    En qualsevol país que no sigui tercermundista això que expliques, Enric, seria un escàndol. Però el cert és que aquesta televisió, ara ja amb els òrgans que garanteixen l’objectivitat a la casa, forma part d’aquest paquet democràtic de baixa intensitat que es respira en aquest país.
    I encara podem anar a menys.

  23. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 5:23

    Dessmond,
    El país està decrèpit. L’ètic de la que parlva en l’altre post no existeix com a norma. S’accepta la manca de moralitat com una cosa normal. No hi ha dignitat i msaa gent està vacunada, el nivell acceptable és molt baix.

  24. Rubèn Novoa ha dit:
    27 gener 2008 a les 7:05

    Molt bé Albert Sáez. Després tothom dient que el General Patton no era el perfil per a la Corpo. Doncs si el perfil és el sectari del Sáez, anem bé. Jo, que seguia la conferència des de l’aula del costat amb el portàtil vaig poder escoltar el que deia l’equip de TV3 i era realment lamentable: li volien muntar un plató a mida a la Muñoz (que ens va demostrar que té un nivell de català similar al del President Montilla). Després van entrevistar “en off” al Marc Vidal i la periolista va admetre que s’havien equivocat de cap a peus en com havien enfocat la informació. Però no van tenir la valentia d’esmenar l’error. Aviam qui té valor avui a la blogosfera a fer campanya per TV3 al País Valencià si ni tan sols ens serveix a Catalunya. Aprofito per felicitar al Raül Romeva i el Carles Puigdemont per fer uns speech en la línia del que tocava.

  25. enriccanela ha dit:
    27 gener 2008 a les 8:11

    Ruben,
    Molt bé. He muntat una causa al Fecebook sobre el tema. No tenenvergonya. Aquesta donaenia ahir els mateixos drets que els altres tot i que semblava sortida de Cómeme el coco negro de La Cubana. El que té encara més delicte és el tracte al Marc Vidal.
    A mi em va agradar més el Puigdemont, però el Romeva va estar a l’alçada del que sabia, modeste i correcte, em va agradar.

  26. Octavi Fornés ha dit:
    29 gener 2008 a les 8:23

    Hola Enric,
    Entenc el teu empipament i el comparteixo. Tot amb tot, jo fa temps que penso que la veritable pluralitat és a Internet i que els mitjans tradicionals no poden -no han de- continuar formant i creant l’opinió pública. Ho vam dir a la presentació de la XBS, recordes? També és l’objectiu bàsic de la nostra futura associació. Espero que la tv-ip acabi amb la xacra de la TDT (el pitjor per a la nostra llengua d’ençà el 1714). Vaig veure la notícia i em va saber greu, vaig veure una notícia enfocada des de la vesant electoralista, que posa de relleu els percentatges de dominació partidista de tv3: molt de PSC (amb subtítols), una mica de ERC i gens de ICV; evidentment, si un dels membres del tripartit no hi surt, imagina el partit de la oposició. Simplement fastigós.
    Hi insisteixo, la tv-ip és el futur (al menys per als catalans).

    Salutacions!

  27. enriccanela ha dit:
    29 gener 2008 a les 9:21

    Hola Octavi,
    Si, la meva emprenyada no era per raons partidistes tot i que tins molt d’apreci pel Carles. Altres ho han dit, el Carles va ser el millor i el Romeva va estar força bé, per la seva naturalitat, senzillesa, m’agrada aquest home. De’n Ridao, tot i que el van tractar millor, no dic res. El tema és l’espectacle que van donar els de TV3 darrere de la Muñoz.
    Amb tot no em cansaré de dir que al Marc Vidal no el van tractar bé. Mereixia alguna altra cosa.
    I TDT, quin desastre. Espero que la nova TV funcioni, però el tema és si donarà programes que atreguin públic, solament amb els “afectes” no farem res.

  28. Retroping: Daniel García Peris - Bloc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
gener 2008
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« des.   febr. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown