Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2008
  • febrer
  • 10
  • Les penúries dels joves investigadors

Les penúries dels joves investigadors

Posted on 10 febrer 2008 By Enric I. Canela 4 comentaris a Les penúries dels joves investigadors
Articles Enric I. Canela, Recerca
Tweet

Enric I. Canela

Fa uns dies el ministre Bernat Soria va presentar el fitxatge de l’investigador biomèdic Erwin Wagner. Avui El Mundo publica un article en el que parlen alguns joves investigadors que expliquen llurs penúries. També José Díez, vicepresident de la Federació de Joves Investigadors, que li diu al govern espanyol que per millorar la situació espanyola cal invertir més i gastar millor.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Entrevista amb la directora de la FECYT
Next Post: Rubiralta demana canvis legals ❯

4 thoughts on “Les penúries dels joves investigadors”

  1. David ha dit:
    10 febrer 2008 a les 10:19

    Tot i que s’ha millorat molt en els darrers anys, la política científica d’aquest país continua sent bastant patètica, sobretot per les condicions laborals que s’ofereixen a tots els que no són els “científics-estrella”.

    Ara fa una estona la meva germana m’ha comentat que li han ofert una feina de tècnica en un prestigiós centre de recerca consorciat amb l’Estat. Resulta ser que les fabuloses condicions salarials que li ofereixen són de 15.000 euros bruts anuals, o sigui, el mateix que cobra un dependent de comerç o un que serveix copes, oficis molt dignes però pels quals no es necessita cap tipus de formació ni qualificació.

    Després es queixen de la fugida de cervells. Sort del penós nivell d’idiomes d’aquest país. D’una altra manera l’emigració de gent qualificada hauria estat massiva.

  2. enriccanela ha dit:
    10 febrer 2008 a les 10:44

    David,
    Aquests són els salaris oficials de l’Estat per al CIBER, suposo que són els del CSIC i de tots els centres que s’acullen a a quest conveni.
    DOCTOR: titulació: DOCTOR; COST PER A L’EMPRESA; 33.725,53 €/ANY; Salari Brut ( a percebre pel treballador): 25.242,04 €/any.
    TITULAT SUPERIOR: titulació: LLICENCIATURA; COST PER A L’EMPRESA: 28.675,87 €; Salari Brut (a percebre pel treballador): 21.420,00. €
    TITULAT MIG: titulació: DIPLOMATURA; COST PER A L’EMPRESA: 23.505,70 €; Salari Brut (a percebre pel treballador): 17.592,96. €
    TÈCNIC DE FP: titulació: FPII, COST PER A L’EMPRESA: 19.148,64 €; Salari Brut (a percebre pel treballador): 14.390,99 €
    Una vergonya, no? Els que porten els paquets a la universitat cobren com un doctor. Ni una cosa ni l’altra.

  3. David ha dit:
    10 febrer 2008 a les 11:50

    Efectivament: es vergonyós. Els sous al CSIC són sensiblement més alts. Un titulat superior amb contracte laboral cobra uns 27.000 euros bruts anuals, ja que es guien pel “Convenio Único”. Tampoc es tracta de cap gran sou, tenint en compte que la majoria d’aquestes places solen ser de doctors en espera per una plaça de Científic Titular.

  4. enriccanela ha dit:
    10 febrer 2008 a les 11:57

    David,
    Em sembla que aquests són els salaris de conveni de CSIC, el que passa que alguns sumen diferents complements. Quan ho vaig mirar, farà uns sis mesos. Els d’FP coincidien.
    Ara bé, sigui el que sigui, díficilment es pot parlar de millorar la ciència a Espanya. Són sous de vergonya. Quin atractiu té venir aquí? El sol i la platja..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
febrer 2008
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  
« gen.   març »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown