Avui la premsa (El País i 2, El Público, ABC i 2, La Vanguardia, Expansión) a recull extensament la concessió del premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional a Pedro Alonso, investigador de l’Hospital Clínic, pels seus treballs sobre la vacuna contra la malària.
Diari de Terrassa, El Punt, i Expansión parlen de la instal·lació de Biomed División de la companyia Leitat al Parc Científic de Barcelona de la UB. Compta amb 8 dels 34 investigadors que Merck va deixar al carrer en anar-se’n a Madrid. Una bonica mostra del centralisme al que ja estem acostumats. Ahir es va fer la presentació. Cinco Días, per la seva banda, explica que Merck ha fracassat en la recol·locació dels acomiadats. Huguet (El País) va aprofitar l’avinentesa per dir que Catalunya ha perdut el tren de les grans farmacèutiques, per la qual cosa ara, s’han d’aprofitar els avantatges de mida petita i acostumar-nos a vendre.
Naturalment avui la notícia universitària del dia és l’aprovació (o no) pel Consell d’Universitats d’ahir de les titulacions adaptades al Procés de Bolonya (El País, El Público, Tribuna de Salamanca El Mundo). Es van aporvar 140 i no van ser acceptats 60.
ABC amb un estil més seu diu que ara s’obre la segona oportunitat, segons va uninciar el secretari d’Estat d’Universitats, Màrius Rubiralta, s’ha obert un termini de 48 hores per tal que les universitats presentin al·legacions relatives als títols no aprovats. Levante també ho comenta en clau local. Com que ja en vaig parlar ahir a L’aprovació de les noves carreres, ja no torno a insistir.
La Vanguardia publica avui que les carreres d’Enginyeria Tècnica tindran 240 crèdits, mentre que els Enginyeries Superiors a més hauran de cursar 60 o 120 crèdits més (un màster). Ha calgut que canviessin els responsables del ministeri per resoldre el problema. Fa anys que alguns diem que l’Obstetrícia no té perquè ser igual que la Retòrica. Bolonya no diu aquesta rucada.
El País publica una interessant entrevista amb el matemàtic Sir Michael Atiyah. Diu que les matemàtiques són una llengua universal per estudiar problemes. De lectura recomanada, especialment per al responsables de la política educativa del país.