Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2008
  • agost
  • 28
  • Tremosa i ICV

Tremosa i ICV

Posted on 28 agost 2008 By Enric I. Canela 16 comentaris a Tremosa i ICV
Articles Enric I. Canela, Política
Tweet

Enric I. Canela

Ramon Tremosa ha publicat aquesta setmana a la revista El Temps un article d’excel·lent qualitat, tal com ens té acostumats. Es titula La farsa d’ICV. Us recomano la seva lectura.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Promoció de la recerca a través de la xarxa
Next Post: Els primers graus oficials aprovats ❯

16 thoughts on “Tremosa i ICV”

  1. Enric Giner ha dit:
    29 agost 2008 a les 1:48

    El mestre Tremosa magnific, com sempre.

    Malgrat que el títol és “La farsa d’ICV”, el mestre diu més coses: ERC i PSC son els màxims responsables de ser on som.

  2. enriccanela ha dit:
    29 agost 2008 a les 6:09

    Enric,
    Si, deixa clar tot, sense el PSC no hi hauria això. Reparteix per tothom, però té raó.

  3. Joan Gil Oliveras ha dit:
    29 agost 2008 a les 11:16

    Mare de deu. Un “fatxa” català, un ultra liberal sense contemplacions, un monstre de la demagògia el Tremosa aquest. No tinc l’honor d’haver-hi parlat però pel que em diuen…

  4. Joan Gavaldà ha dit:
    29 agost 2008 a les 1:18

    En Tremosa diu allò que molt estem dient o pensem, llàstima que aquesta opinió només surt a El Temps i de retruc a la catosfera.

    Aquesta opinió sortiria a TV3, Catalunya Radio, Com Radio, Barcelona TV, etc, ah no! que no tenen cap mena de crosta!

    Vinga fem entre tots que aquest missatge s’estengui.

    http://www.joangavalda.cat

  5. enriccanela ha dit:
    29 agost 2008 a les 1:58

    Joan,
    Crec que tens una opinió equivocada. Sovint publica articles a la premsa. Has llegit el d’El Temps? Té llibres. Jo el conec personalment. Nacionalista fins a la medul·la.
    Ultraliberal? No sé, jo soc liberal, no sé si en el sentit clàssic que la gent de polítiques utilitza, però no soc pas conservador, jo crec que ell tampoc.
    Millor llegir que escriu. Va amb la Elisenda Paluzie, el Jacint Ros Hombravella, el Jordi Pons, etc.

  6. marc ha dit:
    29 agost 2008 a les 4:09

    Coneixeu algú que, avui, digui obertament que vota Iniciativa?

    Si no desapareixen aviat, és per fer-ne un estudi sociològic o psicològic o paranosequè.

  7. enriccanela ha dit:
    29 agost 2008 a les 6:14

    Joan Gavaldà,
    Jo faig el que puc. Com li deia a Joan Oliveras conec i tinc afecte al Ramon. Els seus llibres són un goig, tant ens mostren els problemes com ens obren portes.

  8. enriccanela ha dit:
    29 agost 2008 a les 6:15

    Marc,
    Si conec gent i de cultura. estan convençuts que és una opció. El que és més gros és que són gent benestant.

  9. Carmina ha dit:
    1 setembre 2008 a les 9:40

    Està molt bé qüestionar els partits polítics. Tots. Tots fomenten l’antidemocràcia d’una manera alarmant. Ara, si el senyor Tremosa vol els diners per destroçar el territori fent CIMS/Logis o altres barbaritats, si uns plau, que se’ls quedi un altre.

  10. enriccanela ha dit:
    1 setembre 2008 a les 10:36

    Carmina,
    Com tothom, Tremosa fa propostes o formula opinions més o menys encertades. Catalunya ha de decidir determinades coses i totes són ben opinables. Per exemple, quin eix volem, Algecires, Canfranc obviant Catalunya o l’eix mediterrani. Això obliga a prendre determinades opcions. Cal equilibrar creixement i sostenibilitat del territori. Consti que soc incult en aquestes matèries, no és el meu camp.

  11. Carmina ha dit:
    2 setembre 2008 a les 8:59

    Justament, Enric. Tu ho has dit. L’eix mediterrani és molt important, tant, que està col·lapsat. De manera que existeixen altres opcions infinitament més aptes i que no alteren dràsticament el ritme d’una comarca, ja de per si prou alterada perquè només es tenen en compte factors de creixement econòmic ferotge. No es pot parlar d’equilibri defensant zones logístiques immenses que, literalment, es carreguen dos municipis.

  12. enriccanela ha dit:
    2 setembre 2008 a les 9:42

    Carmina,
    la veritat és que deconec les zones que comentes. L’eix mediterrani no està saturat per tren, ni molt menys. El problema és que tot es fa amb camions. Fixa’t que cada vegada més camions carreguen als ports i viatgen per mar. Ho llegia l’altre dia.
    Estic segur que tens raó i que el que cal és racionalitzar com es fa tot això. Catalunya té dos ports importants que haurien de treballar junts aprofitant les oportunitats sense malmetre el territori. És un tema d’equilibris en el que s’han de posar totes ls parts juntes i analitzar els temes amb racionalitat.
    Jo soc pro tren i pro vaixell, el tema de les comunicacions per carretera no dóna per més. Al nord d’Europa ja comencen a tenir zones logístiques on estan els contenidors i els camions, sense caixa, els porten a l’entorn. Barcelona no té això en condicions. M’agradaria poder mirar tot això amb prou dades.

  13. Carmina ha dit:
    2 setembre 2008 a les 11:43

    Em sap greu desviar el tema inicial. Potser aquest no és el lloc per generar debats sobre logística, però estic d’acord amb tu que l’aposta ha d’anar cap al tren. Quan acabin de condicionar el tren, però, ja hauran empastifat el Penedès de naus. Tenen pressa pels magatzems i no gens pel transport ferroviari!

  14. Pau ha dit:
    2 setembre 2008 a les 11:44

    Interessant debat. Precisament és un dels aspectes que caldria portar a lallum pública DONS EL TEMA DE LA LOGÍSTICA TÉ COPS AMAGATS. Deixe’m de banda que la logística són les venes de la deslocalització. L’ideal seria produir en el lloc on es consumeix. Dit això, l’altra problema és el transport sostenible. Com tu molt bé has dit el transport per ferrocarril i per mar seria ideal. Els corredors no ho són del tot fins que no siguin modals i per tant fa falta construir ferrocarrils.
    El tema del corredor mediterrani no necessariament ha de transcorrer pel Penedès -ja saturat pel transport propi entre les dues metropolis, sinó que cal obrir altres corredors -el diagonal per exemple: Manresa-Igualada-Montblac-Valls-Resu-Port de Tarragona- amb un convinat de ferrocarril especialitzat en mercaderies i una autovia com alternativa al pas del transit França-Àfrica.

    De tot aixó no es fa res. O sigui es proposa una logística d’estar per casa a la mida dels interesos de les empreses que més “amistat” tenen amb l’estaf polític governant… uf, quin rotllo! una abraçada

  15. enriccanela ha dit:
    2 setembre 2008 a les 12:19

    Pau,
    Com bñe dius, produir on es consumeix és impossible. La globalització, mà d’obra barata en altres llocs, ho impossibilita. D’una manera o altra les coses es mouran ens agradi o no. Com fer això sostenible.
    Caldria resoldre bé el tema França – Àfrica, encara que penso que ho faran els francesos. El vaixell és l’alternativa més viable. Fa ja anys vaig comentar que Barcelona s’havia d’aliar amb el port de Casablanca. Jo no hi entenc, però pel que vaig veient seria l’alternativa bona a Algeciras.
    Andreu Ulied va coordinar, fa ja anys, a panorama territoris de la Generalitat: Catalunya cp al 2020. Visions sobre el futur del territori. Una feina interessant que dirigia Salvador Estapé, director general aleshores al departament d’Economia, Finances i Planificació i Presidència després (Artur Mas).
    Es feien diferents plantejaments.
    Aquest tema no està ben estudiat a casa nostra i ens hi juguem molt.

  16. enriccanela ha dit:
    2 setembre 2008 a les 2:19

    Carmina,
    Tens tota la raó. El que et puc dir, lligat al comentari que he fet abans, és que a final del 2003 hi havia un estudi molt complet “Odescat”. Tot va anar a un magatzem i comencem de nou. Jo no sé si estava enca¡ertat o no, però el que no pot ser és que quan es canvien responsables es consideri que res no serveix i comencem de nou. maniqueismes estúpids. Què li demanin al Garcia Bragado que en va fer.
    Menys naus i més ferrocarrils. Han d’haver centres logístics, esclar, però …

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
agost 2008
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« jul.   set. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown