Enric I. Canela
Com sabeu, m’interessa el món de l’educació pe la importància que té per al país, però també sabeu que jo no soc cap expert en educació preuniversitària, tot i que m’atreveixo a entrar en el debat.
Acostumo a llegir tot el que explica David de la Heras al seu bloc Reflexions del Món de l’Educació.
Avui David m’ha fet adonar amb el seu escrit. Amb la LOE pots arribar a 4 ESO amb 12 assignatures suspeses! d’un gran problema, no el repeteixo, el títol ho diu tot.
Aquesta és la fórmula ideal per carregar-se el sistema, per frenar als que han après les matèries contaminats pels que van endarrerits. Com es pot ser tan absurd intel·lectualment i fer una llei que permeti això?
Completeu el tema, o millor assabenteu-vos, a partir de l’article de David Las Heras.
Sí, a veure si hi ha algú més que interpreti la normativa com està. Perquè si és així és la normativa més ******* cada u que s’imagini el que volia escriure.
Enric,
Què et sembla la mesura que ha adoptat el Ministeri d’Educació francès de reintroduir els premis al mèrit dels escolars?
Font: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=545675&idseccio_PK=1021
A mi em sembla una bona mesura, que evidentment ha d’anar acompanyada d’altres. Cal tornar a ensenyar als nostres escolars en la cultura de l’esforç.
Sí, havia llegit la notícia. Però no tinc clar perquè s’ha de premiar una cosa que hauria de ser un deure. Penso amb les persones que per les seves capacitats intel·lectuals no poden arribar a ser els primers, valors com enveja i competitvitat em sonen aquesta mesura. Estic dient això com a primera reflexió, seguiré pensant sobre el tema.. Si es valorés el procès d’una persona, i no per lo que sap! encara que és molt subjectiu això. A veure que opina l’Enric.
Jo crec que aquesta mesura é sla típica llei del pèndol. No sabria ben bé que dir.
El meu sentiment diu que està bé, però el que diu David em fa pensar.
És molt complicat, per una banda la societat estimula la competitivitat en tot. hem de ser competitius, per l’altre s’elimina de l’ensenyament perquè no és bona. Jo vaig créixer amb la competitivitat i no vaig notar gaire drames. Si sabies et premiaven i si no repeties curs.
La cultura actual és que tothom serveix per a tot i això és fals. Segurament cal premiar al que s’esforça i hi arriba i castigar al que no s’esforça.
No he vist cap equip d’esports que no lluiti per guanyar, fins i tot a l’escola. Eliminem les competicions?
Ben difícil encertar això.
Totalment d’acord Enric és molt complicat.