Enric I. Canela
Llegeixo a 3cat24.cat que durant el Debat de Política General que ha començat aquest dimarts a la tarda al Parlament, el president José Montilla ha fet un anunci que interessarà als alumnes i, segurament encara més, als pares. A partir d’aquest curs 2008-2009, els 60.000 estudiants catalans que fan sisè tindran una prova d’avaluació. I és que el Consell Superior d’Avaluació de Catalunya creu que és fonamental saber amb quina preparació acaben la Primària per poder fer el salt a l’Educació Secundària Obligatòria. D’altra banda, Montilla també ha parlat de dues reformes més que vol portar a terme el govern: el calendari escolar i la formació inicial i continuada del professorat.
Aquesta és una magnífica notícia.
doncs jo no ho trobo una notícia gens magnífica.
T’inventes una primària fins a 6è, li treus els exàmens de setmbre, fas que tothom aprovi i passi de curs… i ara al final els hi vols fer un examen de nivell?
O sigui, no poses cap mitjà que garanteixi que els pobres nens arribin a 6è amb un nivell mínim, i després els hi poses un examen perquè justifiquin que tenen aquest nivell mínim?
Em sembla d’una paranoia impressionant, com totes les reformes educatives d’aquest país.
Anna,
Doncs potser tens raó. Jo soc de la cultura de l’avaluació i per això ho considero positiu. Ho deia més aviat perquè penso que si poses detectors en algun punt el sistema entra en crisi i obliga a fer correccions.
En això sempre tinc molts dubtes. Tinc molt clar que és impossible que arribin tots amb el nivell, per molt bé que tot funcioni. Posem tots els mitjans, assumim que es fa. No tots arribaran, què fem?
Feta aquesta reflexió, per on comencem?
Consti que la faig des del desconeixement del procés, només conec els resultats i això fa que la meva valoració sigui, si més no, subjectiva.
Gràcies per discrepar.
A quart de primària fins ara ja s’avaluava les competències, ara s’incorpora l’avaluació de sisè de primària que no és un element que s’ho hagi tret La Generalitat sinó ho recull la Loe.
Anna, tot diagnòstic permet analitzar si es va a bon rumb el sistema educatiu sense esperar PISA. Jo crec que el problema rau en com es fa l’avaluació, que en el cas de quart de primària ho feia el tutor de l’aula i he vist tutors repetint l’avaluació.
El que s’ha de demanar l’administració és que ho facin mestres externs de l’escola com la selectivitat. És el que penso i opino. TOt i així i estic reflexionant sobre el tema i segurament demà treure un post sobre avaluació en el meu bloc.
Enric ens hem solapat. Ara ja saps com es fa l’avaluació els exàmens els marca el departament, i qui fa l’examen és el tutor de la classe.
David,
Gràcies. Així aprenc.
Jo de fet penso que proves d’estandardització són bones. Amb avaluadors externs. Model britànic. Saber el que no va bé permet corregir les coses.
El tema és fer-ho bé, per això m’ha fet pensar el comentari de l’Anna, així com el que tu has escrit, el de l’acudir (que és molt bo).
Jo també Enric ho hem d’externacionalitzar el servei d’avaluació.
Jo també aprenc, perquè encara que sempre opini en els blogs d’educació escolar el meu camp també és la Universitat 🙂
No sabia que es feia aquesta avaluació a quart, ni que l’examen de sisè estigués contemplat a la loe (encara que no per venir de l’estat em sembla millor que si prové de la generalitat).
Dit això, el que em sembla malament no és fer avaluacions per saber com van les coses (bé, de moment no he decidit què em sembla :)), si no avaluar a uns alumnes l’assoliment d’unes competències que primer no has garantit que puguin tenir.
El que tampoc no sé és quines són les repercussions d’aquest examen. David, tu ho saps? És purament informatiu o els alumnes tenen conseqüències per mal resultat, com en una selectivitat?
Ah, i, pel que fa a la discrepància… a disposar! m’encanten les discrepàncies i poder debatre sobre els temes ;P
Jo tampoc ho he trobat una notícia massa bona, perquè avaluem els alumnes -tal com diu l’Anna- sense haver-los ofert les prèvies necessàries. D’altra banda, dotarem de suficient coherència aquest sistema d’avaluació perquè serveixi per avaluar els professors, els centres i altres factors que intervenen en l’educació que assoleix un estudiant de primària? Perquè si no ens corresponsabilitzem tots dels resultats que ens aporti serà una pèrdua de temps i recursos econòmics. Caldrà que ho expliquin millor i no així, de sobte i amb aquesta lleugeresa. L’avaluació només té sentit si tanques el cicle i aquest és un pas que no acostumem a fer.
No sé, us veig molt dubtoses/s. Jo crec que m’he convcençut. Vingui d’on vingui, si es fa bé, avaluació externa està bé.
Sempre en aquest país hi ha pànic a que t’avaluïn. Surt malament un centre, el que rep és el centre, després posem sobre la taula les conseqüències. Si un alumne va malament i el centre bé, problema de l’alumne. Tot tgenint present condicions, etc.
LÑa pregunta és, imagino que si un alumne suspèn repeteix, no? perquè si no és així, copm m’ha arribat, aleshores seria una estupidesa. Allò del premi i el càstic. O per no molestar a algun polític d’ICV, l’incentiu positiu i l’incentiu negatiu.
Em temo, Enric, que la correcció política i el “tinguem la festa en pau” pesarà perquè no se’n prenguin mesures. Premi o càstig, dius? A més d’un se li posaran els pèls de punta…
ÉS clar, però després mira qui arriba a segons quins llocs. Terrorífic.
Hola Enric
es totalment informativa. I crec que arriba ales escoles, però a les famílies no. Suposo que a sisè es pasarà a les famílies.
Davbid,
Esperem, és que sinó…