Enric I. Canela
El fanatisme porta a la mentida i a la manipulació. Ara el servei Català de Trànsit vol reduir encara més la velocitat. Aviat faran entrar caminant a la gent. Això si, mentre el servei públic de transport és una autèntica vergonya. Es volen comparar amb ciutat europees on els transports funcionen.
Per prendre aquesta mesura s’empara en unes dades que qualsevol persona mínimament dotada no es creu, en tot cas no estan demostrades. Podeu llegir Els poders paranormals del tripartit i L’efecte de la reducció de la velocitat a l’Àrea de Barcelona.
Tinc dubtes si es tracta d’incapacitat mental o de manipulació conscient de les dades, però si us plau. Quan decidiu el vostre vot a les properes eleccions, deslliureu-nos dels fanàtics, tenen una tendència a extrema o no respectar la llibertat. Trobareu molts exemples a la història.
La meva humil opinió, que més que opinió es podria anomenar sospita, és que el govern, sigui del color que sigui, sempre ha fet servir l’excusa del límit de velocitat per tal de justificar els accidents de trànsit. Sóc conscient que així dit sembla una bajanada, però provaré d’explicar-me. Tot es tracta de tirar pilotes fora.
A nivell europeu Espanya, i sobretot Catalunya, tenen unes infraestructures pèssimes. En això crec que tothom està dacord. La xarxa de carreteres no n’és una excepció. Només cal recordar el concepte de “punt negre”, que no deixa de ser un lloc amb una estructura vial tan deficient que acumula sistemàticament un seguit de morts i accidents de trànsit. En comptes d’arreglar-ho, se li posa una enganxina negra i llavors la responsabilitat recau sobre els usuaris. Això clar, si es molesten a difondre l’ubicaió i nombre d’aquests trams maleits.
Doncs bé, la solució al problema, com gairebé tot en aquesta vida, passa per donar prioritat a aquest tema a l’hora d’administrar els diners públics.
Em declaro ignorant sobre aquests temes, encara que sospito que la quantitat de diners que caldria per refer i dignificar la xarxa de carreteres és si més no astronòmica, i també sóc conscient que els diners són els què són i si es posa més a un lloc es resta d’un altre.
Però a mesura que vaig descobrint com part dels impostos es destinen a coses com finançar els toros, mantenir l’esglesia, associacions diverses (algunes d’elles amb el proòsit de rendir culte a la memòria de Franco), etc, doncs com a ciutadana sento la veu de la desconfiança ressonant-me lleument a les orelles. Entenc que són petites coses, però sembla mentida com d’euro en euro s’acaba buidant la bossa.
El que és clar és que més tard que d’hora els diners hauran de ser-hi, perquè la situació comença a ser lamentable. Mentrestant, es prenen mesures com anar reduint els límits de valocitat fins arribar a xifres ridícules, prou baixes com perquè pugui ser la causa provable del noranta per cent dels accidents.
És cert que, com a tot arreu, hi ha gent desconsiderada i temarària que prem massa l’accelerador o que beu fins esdevenir un perill, però també és cert que es permet la circul·lació de vehicles en un estat deplorable, que les carreteres (les gratuites, i sovint també les de peatge) estan en un estat perillós, i també que l’educació que s’imparteix no té massa en compte una cosa tan elemental com el civisme.
Al cap i a la fi, tot es tracta d’això, d’una falta de civisme.
Ana,
No puc més que dir que tens molta raó. El problema afegit és que ho volen resoldre amb imbecil·litats.
Records
La darrera noticia és d’avui i surt en el diari El Punt: l’Ajuntament de Barcelona pot arribar a prohibir els vehicles amb un sol ocupant quan ho consideri oportú.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3034707
Per altra banda ja ha sortit que el SCT pensa allargar la prohibició dels 80 fins Martorell (demà pot ser ho allargarà fins a Lleida… Per que no?)
El problema és que com Catalunya no te competències reals, de les de veritat, de les importants, i per això quan el “Ministerio” diu que l’AVE passarà pel mig de Barcelona o que no arribarà a l’aeroport, dons tothom a callar.
Dons això, que la única cosa que poder fer és gestionar la misèria, las escorrialles. I llavors es posen a inventar aquestes parides. Fa uns dies escoltava el cap del SCT (crec) dient que estaven molt satisfets amb la baixa de l’índex d’accidents de turismes, gràcies a les seves mesures, però els preocupava el alt increment en els accidents dels camions.
O sigui, que la mesura era bona per uns, els turismes, i dolenta pels altres, els camions? Dons no, segons ell el problema dels camions no tenia res a veure amb la limitació de velocitat.
Així també argumento jo qualsevol cosa i també la contrària.
Jo crec que això és un gran pla per que els catalans renunciem a l’autonomia (la ridícula autonomia) i demanem ser governats directament pels espanyols, que ells si que en saben!
Però pensant-ho bé, jo em quedo amb la independència.
Enric,
Jo ho he llegit a l’AVUI, és la referència que faig, però veig que és el mateix.
Com dic, és fanatisme o imbecil·litat. Em queda el dubte quan sento les explicacions dels responsables del SCT. Dubtes serioses.