Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2008
  • octubre
  • 23
  • Els estudiants de la UPF en defensa del català

Els estudiants de la UPF en defensa del català

Posted on 23 octubre 200823 octubre 2008 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Els estudiants de la UPF en defensa del català
Articles Enric I. Canela, Llengua, Universitat
Tweet

Enric I. Canela

He rebut aquest manifest que reprodueixo tot seguit.

MANIFEST UNITARI A FAVOR DEL CATALÀ A LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA

Arran dels darrers esdeveniments i actituds del Rectorat de la Universitat Pompeu Fabra respecte la qüestió de la llengua a la universitat, la Comissió lingüística del Consell d’Estudiants de la UPF i l’Assemblea d’Estudiants, juntament amb les següents associacions que tenen implantació a la nostra universitat: Associació d’Estudiants Progressistes (AEP), Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) Estudiants en Acció (EeA), Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC), Plataforma Universitària pel Català (PUC) i Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), juntament amb les signatures dels seus representants al Claustre de la Universitat redactem el següent manifest:

– Denunciem l’incompliment parcial de l’acord del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) on s’estableix el requisit del coneixement del Nivell C de català, i critiquem el posicionament ambigu adoptat aquests últims mesos per part de la direcció de la Universitat.

– Alhora, pretenem fer notar el nostre desacord amb la no aplicació dels principis del Pla d’Acció pel Multilingüisme (PAM) a la nostra universitat, entre els quals es troba el coneixement de la llengua previ a la matriculació en la que s’imparteix cada assignatura, com també el gran desconeixement per part de tota la comunitat universitària del concepte de seguretat lingüística, i concretament, el de no estar discriminat en l’entrega de treballs en català o la impossibilitat de realitzar presentacions orals en llengua catalana.

– D’altra banda i de forma més general creiem que el procés d’internacionalització en que està immersa la Universitat Pompeu Fabra –la qual ha apostat clarament per l’anglès– no pot relegar el català a un paper residual .

Finalment, fer constar la nostra preocupació envers la situació en la que es troba la llengua catalana a la Universitat Pompeu Fabra, com també demanar al govern de la Universitat mesures concretes i efectives clarament a favor del català sortint de l’ambigüitat actual.

Barcelona, a 23 d’octubre de 2008

Comissió lingüística del Consell d’Estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (CEUPF),
Assemblea d’Estudiants de la UPF (AEUPF)
Associació d’Estudiants Progressistes (AEP),
Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC)
Estudiants en Acció (EeA),
Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC),
Plataforma Universitària pel Català (PUC) i
Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC).

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Més exigència per als candidats a mestre
Next Post: Les transferències de R+D+i als bascos ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
octubre 2008
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« set.   nov. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown