Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2008
  • octubre
  • 31
  • Recerca sobre energies

Recerca sobre energies

Posted on 31 octubre 2008 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Recerca sobre energies
Articles Enric I. Canela, Innovació, Recerca

Enric I. Canela

La Vanguardia publica que Catalunya impulsa un centre líder en estudis de energia.

L’Institut de Recerca de l’Energia de Catalunya (IREC) comptarà amb uns 125 investigadors quan funcioni a ple rendiment en el 2014.

L’IREC està impulsat per la Generalitat (departaments d’Economia i Finanaces i d’Innovació, Universitats i Empresa) en col·laboració amb el govern espanyol (ministeris d’Indústria, Turisme i Comerç i de Ciènciai Innovació), la UPC, la UB i la URV i les empreses Endesa, Gas Natural i Aigües de Barcelona. Podrien sumar altres quatre empreses.

L’institut tindrà com a línia de recerca prioritària l’estalvi i l’eficiència energètica, i tractarà de buscar com millorar l’eficiència energètica en els edificis, com millorar els processos industrials i com optimitzar el consum de los centres de dades informàtics, que requereixen quantitats ingents de energia. Hi s’investigarà sobre els biocombustibles, l’energia eòlica marina, els nous materials i les xarxes elèctriques intel·ligents.

La seu principal s’ubicarà a la zona del Fòrum de Barcelona i hi haurà una segona seu al campus de Sescelades a Tarragona. Els investigadors es reclutaran tant a Espanya com a l’estranger i se seleccionaran segons criteris d’excel·lència científica.

La inversió serà de 28 milions d’euros en els pròxims sis anys, i el pressupost de funcionament ordinari serà de 2,1 milions d’euros en el 2009 i es preveu superar els 3 milions al 2014.

Antoni Martínez, que dirigia la companyia Ecotecnia especialitzada en energies renovables, va ser nomenat el divendres director del nou institut.

L’AVUI i El País dediquen sengles articles al tema. Ja havia parlat en aquest bloc sobre aquest: Constutució de l’Institut de Recerca de l’Energia de Catalunya.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Indicadors de la recerca de l’Estat
Next Post: Joan Rodes, professor ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

octubre 2008
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« set.   nov. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2025 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown