Enric I. Canela
Va dir coses molt assenyades. Clar que algú pot pensar que està venut al capital.
Figel Està convençut que en moments difícils per a l’economia resulta prioritari potenciar la inversió educativa, atès que la formació és, a parer seu, el factor decisiu per consolidar societats madures.
Respecte a les relacions universitat – empresa deia: Aquesta aliança cal establir-la en tots els territoris, però especialment en els que són més vulnerables o on l’economia tingui un caràcter de monocultiu. Les universitats han de seguir sent autònomes i independents, igual que les empreses, però aquesta col·laboració pot ajudar a què els titulats surtin de la Universitat amb una formació més innovadora, que aprenguin a aprendre. Les universitats necessiten suport per aconseguir més mobilitat dels seus estudiants i professors i un aprenentatge més pràctic. Hi ha moltes qüestions que obliguen a que el món acadèmic i l’empresarial s’uneixin, i hauria de ser la regla, no l’excepció.
I en relació a la resistència d’alguns universitaris a col·laborar comentava: Algunes universitats consideren que existeix una economització en el procés de convergència europea. No crec que això sigui un problema real. Necessitem una humanitat sòlida, educació en valors, però també que l’educació sigui pràctica, que representa enfocament a l’emprenedoria, que ensenyi a “aprendre a aprendre”, que proporcioni una major alfabetització digital, més suport per a l’educació i formació en matemàtiques, ciència i tecnologia. Tots dos móns no haurien de separar. No crec que Leonardo da Vinci sigui un mal exemple. Necessitem d’investigadors, científics, matemàtics, i també d’una educació científica, cultural i humanística. Aquesta combinació ha de ser una conquesta que emprenguin les universitats.
El diari El Punt d’avui publica en portada:
“Els ajuntaments congelen escoles, consultoris i biblioteques per la crisi”
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3051325
O sigui que educació i cultura, a més de sanitat, son els primers damnificats. No deuen haver llegit el senyor Figel.
Ja és prou patètic que els municipis catalans de menys de 10.000 habitants (crec que la llei diu 10.000) no tinguin dret legal a tenir biblioteca pública.
Enric,
L’assignatura pendent (bé una de tantes) del govern espanyol és no haver reformat la llei de finançament de les entitats locals. Això ha provocat dos efectes, un fer encarir els habitatges i dos deixar-los en la ruïna quan hi ha crisi en la construcció.
Són brillants, no hi ha res a fer.
Un document de l’equip assesor del pla pilot a la Udg sobre això d’aprendre a aprendre i els cursets de l’ICE.
http://www.kaosenlared.net/media/6/6705_0_BolonyaUniversitatdeGirona.pdf
Julia,
Em sembla un document prou assenyat. Jo soc químic i la majoria dels cursets aquests em resulten poc atractius. Els passa el mateix als meus companys.
Bolonya és convergir als britànics, tota la resta són guarniments. Si mires com funciona una universitat britànica bona potser t’agradarà. Altra cosa és fer les coses malament amb normes estúpides, cosa molt pròpia del sistema carpetovetònic.