Enric I. Canela
Abans he escrit L’interès dels joves per la ciència. Justament aquests dies l’OCDE ha publicat el llibre Encouraging Student Interest in Science and Technology Studies.
El llibre examina les tendències generals de la matrícula en l’educació superior i l’evolució de ciència i tecnologia en comparació amb altres disciplines. Els resultats suggereixen que encara que els nombres absoluts d’estudiants de ciència i tecnologia han anat en augment d’igual forma que creix l’accés a nivells superiors d’educació a les economies de l’OCDE, la proporció relativa d’estudiants de ciència i tecnologia entre la població estudiantil ha anat disminuint.
L’informe mostra que el foment de l’interès en els estudis de ciència i tecnologia exigeix emprendre accions dins i fora del sistema educatiu per fer front a una sèrie de qüestions, que van des de la formació del personal docent i disseny curricular a la millora de la imatge de les carreres de ciència i la tecnologia. En el llibre es donen nombrosos exemples de les iniciatives que s’estan utilitzant alguns països per complementar aquesta anàlisi i així poder obtenir un conjunt de recomanacions pràctiques.
Aquesta és em sembla una bona iniciativa. Fomentar estudis que els falten estudiants.
Joan,
És culpa de la secundària. No està gens ben tractat el tema.
A veure.