Enric I. Canela
Llegeixo que la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (UB) s’aproparà durant tot aquest curs als col·legis d’ensenyament Secundari i de cicles formatius de grau superior per tal d’atraure futurs estudiants per a aquesta titulació.
En un comunicat, la UB va informar de la creació dels Tallers d’Enginyeria Electrònica i Tecnologies de la Informació (TEeTI), emmarcats en el programa impulsat des de la Generalitat recentment Enginycat, per inicidir en l’increment de la formació tècnica i científica de la població.
El taller oferta 5.000 places, de les que 2.000 ja van ser ocupades, i es tracta de sessions centrades en la tecnologia i la sostenibilitat energètica, la telefonia mòbil i l’electrònica dels automòbils.
Molt bé, estic a favor d’explicar als joves estudiants les possibilitats futures de les titulacions, acostar-los al món de la ciència i de les professions. O igual això és un fastigós sistema de màrqueting copiat dels ultraliberals capitalistes, ficar tan d’hora aquestes joves ments la idea del mercat.
Fa uns anys que a la facultat es fan activitats de tota mena (i cada cop més) d’apropament als possibles futurs estudiants. Potser la notícia d’aquest any és l’ingent nombre de places per al taller d’Electrònica.
La raó d’aquest augment? Que passarà de ser un segon cicle (amb molts pocs alumnes) a un grau, i clar, li caldrà alumnat d’entrada (del que no se’n poden fer previsions per manca d’història) per subsistir.
Així que en part, sí, és un anunci d’un màrqueting que intenta fer-se amb una certa quota de mercat (alumnat de nou ingrés) per a un nou producte. Un nou producte que, segons darreres notícies, està aturat al CIC perquè a la universitat que fa més titulacions tècniques – el competidor dominant – intenta vetar que a la competència hi hagi una titulació d'”Enginyeria Electrònica i Telecomunicació” que li pugui treure quota de mercat (i a qui li agradaria això?). I tot això perquè el regulador del sistema no disposa d’un (bon?) mapa de titulacions.
(I això no treu que consideri molt positives totes aquestes activitats, que hagi contactat amb l’escola on vaig estudiar per animar-los a venir, i que convidi a tothom qui li interessi el tema a informar-se’n.)
Alumne,
Soc conscient de part del que dius, encara que no ho era del que comnentes del competidor – dominant. tens raó.
La resta era un comentari irònic atès el debat que tenim. El que és cert és que cal explicar als estudiants que són determinades coses. Nosaltres, a Bioquímica, fa anys que ho fem i ara ens estem replantejant el com atès que passa a ser un grau i fins ara era de 2n cicle.
La veritat és que ho trobo molt positiu sempre que no es venguin sopars de a duro.