Enric I. Canela
Aquest títol l’he tret del llibre la Llei de Murphy i és aplicable a la situació que viu Catalunya. Tenim més cites en aquest llibre, per exemple, “no existeixen límits per a què les coses vagin malament”.
El fanatisme és una de les pitjors coses per a la convivència. Hi ha fanatismes religiosos, hi ha fanatismes esportius, hi ha de moltes classes. Alguns són perillosos, els veiem en els diferents conflictes que hi ha pel món: guerres, terrorisme, etc. Hi altres violents de menys abast. Tots hem vist el que passa en alguns estadis de futbol.
Hi ha, però, un altre tipus de fanatismes. Són alguns tics malaltissos que tenen algunes persones i que són molt molestos per als ciutadans quan aquestes persones tenen alguna responsabilitat, especialment quan ostenten el govern.
A Catalunya tenim una desgràcia enorme, al Govern hi ha uns fanàtics. Es tracta dels d’ICV. No sé sap exactament com devien arribar a l’estúpida conclusió que la velocitat a les autopistes s’ha de moure a l’interval entre 40 i 80 km/h. És cert que en algunes ciutats es limita la velocitat, però dubto que hi hagi cap que tingui aquests límits. M’agradaria que publiquessin les referències perquè si els tot ho justifiquen com la reducció de la contaminació…
El problema d’aquest tipus de fanàtics és que si cal menteixen per justificar la seva posició. N’he parlat. A Recaptació o contaminació?, a El fanatisme o la incapacitat, a Els poders paranormals del tripartit i a L’efecte de la reducció de la velocitat a l’Àrea de Barcelona. He comentat que no hi ha ni una dada que justifiqui la millora de la qualitat de l’aire a l’àrea de Barcelona, simplement perquè no s’han fet mesures. La reducció d’accidents no és significativa si es compara amb la resta de Catalunya on al tripartit encara no ha decidit molestar-los amb mesures estúpides.
El conseller Nadal havia dit que seria intel·ligent que l’interval contemplés el límit superior de 120 km/h. Evidentment Nadal té raó, però ell mateix pronunciava la paraula “intel·ligent”. Lògicament no és intel·ligent no fer-ho, el raonament segueix però el podeu deduir.
Peró tu saps el que es pot arribar a recaptar, segons com es facin els canvis dels límits de velocitat, amb els conductors que es trobin amb una reducció del limit i un radar a continuació?
I sobre la contaminació, un be negre. Algú vol entretenir-se llegint el dossier complert que està a la web de la Generalitat sobre, per exemple, les mesures a adoptar per l’aeroport del Prat (mal dit de Barcelona pels centralistes jacobins habituals, i no hem refereixo a Madrid)? Tot de mesures “voluntàries” per que les compleixin a la seva comoditat.
Enric,
Desconec el tema de l’aeroport. On ho tenen?
Aquesta gent són uns autèntics estalinistes.
El que tenim al govern són fanàtics de la mediocritud….
Montserrat.
Nom´s cal esperar que aquesta gent marxi aviat.
Benvolgut senyor Enric,
La setmana passada se li feu una entrevista al senyor Josep Pérez Moya, Director del Servei Català de Trànsit, al TN de TV3. En un moment de l’entrevista el senyor Moya reconeixia que els ingressos d’aquest Servei són integrament per multes i admetia que les infraccions per velocitat en l’àrea de 80 km s’havien doblat.
Sobren les paraules
Si, vaig veure una entrevista, em sembla que devia ser la mateixa. Ens donava instruccions de com havíem de viure. Aquest home sembla sortit d’una secta.
aquest tema és realment escandalós. I el pitjor és que sembla que no podem fer res per evitar-ho. No ho sé, tinc una sensació estranya, com de segrest, davant d’aquesta situació, i fa ràbia que l’única solució sigui fer-los fora del govern d’aquí… quant?
Anna,
Aquesta sensació la tenen molts ciutadans. Jo la veritat és que em veig poc afectat personalment perquè poc circulo, però és indignant. Els alcaldes del PSC estan que bufen. Espero que no durin gaire.
L’entrevista que se li va fer al Sr. Moya es va emetre al setmana passada, ho he estat buscant a “tv3 a la carta” però no ho he sabut trobar.
Pel què fa a la sensació tan estranya jo també la tinc. És com si tenim la certesa que aquesta gent ens volen fer passar pel seu adreçador i que ells tenen la veritat absoluta i que nosaltres no.
Finalment ahir van saltar els de IC, van fer una declaració defensant-se.
Per un altre costat sembla que els alcaldes del Baix Llobregat comencen a fer-se notar públicament, aquests senyors són els autèntic barons del PSC i són els que manen des de la reraguarda.
Per tant pronostico que en seguirem parlant d’aquest tema i ja veurem com s’acaba tot aquest tema.
El que si queda clar és que a IC li han pujat i molt els fums de la poltrona i està en un pla superior a la resta de catalans.
Lluís,
He llegit l’espectacle de la Dolors Camats enfadadíssima i plantant als periodistes. També Montilla defensant, d’una manera poc convincent, al Saura.
Aquest personatge és patètic i a més li és igual el que pensi la gent. Està convençut que ens salvarà. He conegut alguns aixi, l’història està plena de gent d’aquesta mnena. No deixen de ser uns resentits socials que quan poden i agafen el poder es vengen.
Enric,
La pàgina principal del “Pla per a la millora de la Qualitat de l’Aire a la Regió Metropolitana de Barcelona” és a
http://mediambient.gencat.net/cat/el_medi/atmosfera/pla_millora_qualitat_aire/inici.jsp
ves al document “73 Mesures del Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de
l’aire de l’àrea metropolitana de Barcelona” aquí
http://www.mediambient.gencat.cat/cat/el_medi/atmosfera/pla_pdf/documents/73_mesures.pdf
Les mesures 25, 26 i 27 tracten de l’aeroport del Prat. Per exemple, la mesura 26 porta per objectiu la “Substitució progressiva dels vehicles que operen a l’interior de l’Aeroport” te el següent calendari d’actuació:
“La mesura s’aplicarà progressivament, sense que s’hagi definit un calendari tancat per a la seva implantació.”
O sigui, que l’implantin quan ells vulguin. A així d’altres.
Mira el tractament de la “gestió de la velocitat”:
http://mediambient.gencat.net/cat/el_medi/atmosfera/pla_millora_qualitat_aire/gestio_velocitat.jsp?ComponentID=140201&SourcePageID=140319#1
O sigui que tots som iguals però alguns son més iguals que altres. Com sempre
El comentari 9 diu:
“…ells tenen la veritat absoluta i que nosaltres no.”
El problema és que amb la legislació (espanyola) actual no és necessari tenir raó (ells, els polítics). L’únic necessari és tenir una majoria fidel al darrera (vull dir tenir els diputats suficients per que no et puguin fer fora).
Els ciutadans no podem fer absolutament res durant el llag període entre eleccions, excepte en cas de vulneració flagrant de las lleis (i no sempre, per que en cas necessari ells mateixos las canvien i llestos).
No, no som als USA. Catalunya no és Califòrnia amb una Constitució pròpia (com l’estatut d’aquí, però amb poder):
“En el estado de California,las leyes estatales pueden ser propuestos directamente por el público, así como el de la Constitución estatal podrá ser modificada, ya sea por petición pública o por la legislatura al presentar un proyecto de enmienda constitucional para el electorado.”
http://es.wikipedia.org/wiki/Proposici%C3%B3n_electoral_de_California
I que ningú confongui la “iniciativa legislativa dels ciutadans de Califòrnia” amb la patètica i inútil “iniciativa popular catalana”.
Enric,
Moltes grpacies, em miraré bé tot això.
Catalunya està menystinguda i gestionada per alguns que haurien de tornar a P3 a veure si aprenen alguna cosa. O potser un curs accelerat d’educació per la ciutadania (no m’agrada gaire l’assignatura però potser…).