Enric I. Canela
Aquests és un dels indicadors que a partir d’ara es podrà veure a la xarxa d’autopistes de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els ciutadans estan força amoïnats perquè els responsables de trànsit, actuant com a inquisidors hereus de Tomás deTorquemada, volen fer creure als infidels i el que no cregui a la foguera. No valen raons, han organitzat unes explicacions incoherents entre les que barregen contaminació, congestió i sinistralitat i un no sap molt bé si convé congestionar-se més a 40 km/h o bé contaminar a 80 km/h o bé suïcidar-se a 50 km/h. Les coses no estan gens clares. Uns simuladors sense dades diuen que ha baixat la contaminació. La sinistralitat a la Seu d’Urgell ha baixat gràcies a les mesures preses a l’àrea de Barcelona.
Tanmateix si un surt de Cardedeu quan es fosc en direcció Granollers i vol girar, a poca distància de la sortida de Cardedeu, cap a La Roca per agafar l’autopista ha d’intuir unes ratlles pintades a terra, pintades poc després de la mort del president Macià. Si has passat molts cops les intueixes, altrament és un suïcidi. És un exemple més de l’estat de la xarxa viària catalana. M’agrada que els meus governants tinguin aquesta preocupació per la meva vida. Imagino que els diners de les multes estan destinats a pintura.
Pérez Moya i els seus superiors estan fent uns esforços notables per aconseguir que a les properes eleccions ningú voti als partits que representen. És d’agrair. Quan arribi el moment, direm vigileu, són els Saura, Baltasar, Pérez Moya, etc.
De totes maneres fer coses absurdes és una cosa que s’encomana. Si voleu la informació sobre l’efectivitat de la mesura la podeu trobar al document de La Generalitat, per estalviar-vos feina mireu la pàgina 71. En aquesta pàgina, si ja no m’he marejat llegint xifres, és pot veure com passa d’un Factor d’Emissió de partícules a 100 km/h de 0,34 g/km a un de 0,40 g/km a 80 km/h és una reducció de l’emissió del 15%, jo diria que és un augment d’un 17,6% del factor d’Emissió. En altres pàgines veureu que a 40 km/h sovint s’emeten més òxids de nitrogen que a 60 km/h.
He tingut una idea brillant. Per què no posen el servei de Renfe a l’alçada dels Ferrocarrils de la Generalitat?
Mira. Jo estic fermament convençut que tot aquest muntatge és per que no saben que fer. Bé, si que ho saben però el que haurien de fer -les coses importants- no ho poden fer per que depèn de Madrid. És per això que es dediquen a fer cosetes, per que sembli que fan coses, que poden fer coses. Això si, és imprescindible que el que facin s’autofinanci i si és possible que tingui superàvit, per que a més de no poder fer res important no tenen un duro per gastar.
Que, com tenim el finançament senyors del govern? Ah, esperant el ordenin a Madrid, no?
Enric,
Podeien fer coses sense molestar. A sobre s’equivoquen en els documents. Sumen coses que haurien de restar.