Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • gener
  • 24
  • En innovació, una mica pitjor

En innovació, una mica pitjor

Posted on 24 gener 2009 By Enric I. Canela 2 comentaris a En innovació, una mica pitjor
Articles Enric I. Canela, Innovació
Tweet

Enric I. Canela

Ahir la Comissió Europea va publicar l’informe European Innovation Scoreboard 2008 – Comparative Analysis of Innovation Performance.

Segons destacava El País l’Estat espanyol perd terreny en innovació respecte a la mitjana europea. D’acord amb aquesta valoració d’analistes independents que mesura els esforços de cada país en recursos humans, accés a la banda ampla, disponibilitat de capital risc i suport del Govern, entre altres indicadors, Espanya ocupa el lloc 16 de la UE. En el cas de la innovació, el marcador indica que Espanya es troba per sota de la mitjana europea, i que el seu ritme de millora és també menor que el de la Unió. En la classificació, Espanya pertany al tercer grup de països, denominat innovadors moderats, on figuren Xipre, Estònia, Eslovènia, Txèquia, Espanya, Portugal, Grècia i Itàlia. Per aquest ordre. Un desastre.

L’informe no és gaire llarg i li podeu donar una ullada.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Per resoldre el conflicte del procés de Bolonya cal abordar els problemes reals
Next Post: Salvador Cardús degà ❯

2 thoughts on “En innovació, una mica pitjor”

  1. Moisès Mir ha dit:
    25 gener 2009 a les 2:29

    Enric, no m’extranya, tenim un problema de fons molt greu en aquest pais,´segueixo amb el meu postulat, no hi ha cultura de la innovació, no s’hi creu, no s’hi ineverteix prou ni bé, els que hi creiem estem per sota dels que no hi creuen i així no es pot innovar, es deslocalitza massa, etc…si ja al 1934 en Shumpeter deia que el desenvolupament econòmic estava impulsat per la innovació, i tants altes gurús fins al dia d’avui ho diuen, i ho han demostrat empíricament, que la innovació és la clau per la competivitat i el progrés econòmic, com és que no s’en donen compte els que haurien d’adonar-se’n?

  2. enriccanela ha dit:
    25 gener 2009 a les 2:43

    Moisès,
    És el país de la còpia, de la por al fracàs, que facin la feina uns altres i a viure.
    No veig una solució fàcil.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
gener 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« des.   febr. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown