Enric I. Canela
Avui he llegit Els taxistes qualifiquen la “zona 80” de recaptatòria i diuen que els ha fet augmentar un 4% el consum. Segons les dades de l’associació, els taxistes han consumit un 3,9% més de combustible en aquest últim any. Per això es posicionen clarament en contra de la mesura i fins i tot la qualifiquen de recaptatòria.
Es veu que les dades experimentals demostren el que la lògica indicava.
Es veu que el setge a ICV s’estreny. Espero que Dolors Camats no surti ara a llegir un comunicat del partit per denunciar «l’assetjament polític i mediàtic».
Segur que el que ha passat és que els taxistes no saben conduir, pel que caldrà fer un “Pacte Nacional per a la conducció intel·ligent”, amb el corresponent observatori i dotació de funcionaris…
David,
Aquesta si que és una gran idea. Un Observatori d ela Mobilitat! Mira que si te l’agafen…
La mesura de 80 km/h és tècnicament positiva. Els resultats de l’últim informe del RACC així ho demostren. I no són indicadors conjunturals. Menys sinistralitat, menys contaminació, fins i tot més fluidesa! Les dades són les dades, però hi ha opinions (CDC, Rañé) molt populistes i partidistes (i ideològiques) -com pots comprovar ara uso l’argument típic del centrisme polític- que es passen de la màscara. Una cosa és criticar o proposar millores (més educació vial…) que ens pot semblar políticament correcte. Però usar la mesura de 80 km/h per anar simplement en contra d’ICV, perquè -perquè no ens enganyem, són els ex-COMUNISTES i això dol- no té raó de ser.
No voldria fer de periodista, ni ser tendenciós o exagerat amb comentaris com “Però qui pot estar en contra de menys sinistralitat?” però la meva opinió s’acosta a aquesta.
Varem fer un treball jo i un company (de CDC) i varem concloure (bé, ell perquè va ser qui va fer la conclusió) que la mesura és positiva. Cal adaptar-la a la realitat (flexibilitat) però que els resultats CANTEN per si sols. I que a Europa també ha donat molts bons resultats. El problema és que alguns anteposen l’interès mercantil (entregar ràpid la mercaderia) al del benestar (partícules en suspensió).
Perdó. Volia dir informes del SCT.
Joan,
No hi ha cap estudi que justifiqui que a l’autopista anar 120 és un gran risc. Si fos per això podríem posar totes les autopistes a 80. La justificació original, si vols et passo les dades, de la mesura és mediambiental. Sobre això no hi ha ni un sol informe ben fet que ho justifiqui. Si me’l trobes: un sopar. La contaminació, com diuen els taxistes, depèn de la quantitat de gas que injectes al cotxe. Com és que es gasta més benzina a dins de Barcelona que per carretera?
Si es volen estalviar vides, cal senyalitzar millor les carreteres, tocar la velocitat en algunes d’alt risc, etc. La majoria d’accidents per autopista no es produeixen a 120.
Els que estan fent rucades són bàsicament d’ICV. El tema del transvassament va ser de pel·lícula. En el tema dels 80 van presentar un estudi per justificar les coses amb una simulació sense dades, etc.