Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • febrer
  • 23
  • Pescar bacallà a Suïssa

Pescar bacallà a Suïssa

Posted on 23 febrer 2009 By Enric I. Canela 14 comentaris a Pescar bacallà a Suïssa
Articles Enric I. Canela, Desenvolupament, Innovació, Política, Recerca
Tweet

Enric I. Canela

Estic impressionat: Espanya s’ha marcat el repte de promoure “una nova visió” de la ciència europea amb projecció mundial, aprofitant la seva presidència de la Unió Europea que ostentarà durant el primer semestre de 2010, amb l’impuls de polítiques regionals, europees i nacionals millor coordinades i articulades “amb nous mecanismes”. No m’entretinc en comentar l’article, només recordo que fa un mes escrivia en aquest bloc: En innovació, una mica pitjor. Tractava el meu comentari de la publicació per part de la Comissió Europea de l’informe European Innovation Scoreboard 2008 – Comparative Analysis of Innovation Performance. Això amb Solbes és com pescar bacallà a Suiïssa.

Justament també avui Público dedica un article al tema: Espanya segueix endarrerida en les seves inversions en innovació.

Alguna cosa falla. La inversió pública està a la mitjana de la Unió Europea però l’empresarial molt per sota. La patronal opina que el que cal no són més ajudes directes, benvingudes, sinó mantenir les desgravacions fiscals. Això ho entén tothom menys el ministre Solbes.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: És l’hora dels adéus
Next Post: S’acosten les eleccions a la UPF ❯

14 thoughts on “Pescar bacallà a Suïssa”

  1. Quim Bosch ha dit:
    24 febrer 2009 a les 10:00

    Benvolgut Enric,
    i l’Estat espanyol fa anys que bloqueja una normativa de patents comuna a tota la UE, i amb l’esborrany de la Llei de la ciència es carreguen la carrera investigadora no només de Catalunya sinó de la UE pequè només consideren personal investigador a partir del doctorat, en contra del que indica la Carta europea de l’investigador….
    És desesperant!

  2. Estanislau Fons ha dit:
    24 febrer 2009 a les 12:31

    Completament d’acord amb el Quim. Però per això és més necessari que mai que Catalunya es despengi amb propostes pròpies, i que les tiri endavant, amb o sense la benedicció de l’Estat espanyol. Al cap i a la fi, hi ha una legislació subjacent, més general, que és la legislació laboral, a la qual ens podem agafar. I l’etiqueta de si algú és o no és dintre de la carrera investigadora quan està contractat fent el doctorat, per exemple, també la pot donar el Govern català i no necessàriament coincidint amb les incomprensibles decisions ministerials.

    L’exemple és molt poderós, i les bones idees acaben imposant-se; vegem, si no, ICREA (avui amb uns quants clons arreu de l’Estat), o què ha passat amb les beques-contractes predoctorals, on Catalunya ha estat tractora del que després ha legislat l’Estat (decisió que ens ha costat més d’una incomprensió i maldecap, però que, vist en perspectiva, ha valgut la pena).

    L’important és que no perdem el temps lamentant-nos, que ens ho creguem i que des del Govern pensem com un Estat (que no tenim però que voldríem), i que, per tant, construïm estructures d’Estat i no desmuntem les que ja teníem. Algú hauria de fer una profunda reflexió sobre aquest aspecte.

  3. enriccanela ha dit:
    24 febrer 2009 a les 11:04

    Quim i Estanis,
    Que us haig de dir… Quan abans puguem fer per nosaltres millor.
    Ja és hora que algú pensi com a estat en aquest país. Cada vegada més sembla una agència de Madrid.

  4. Ramon ha dit:
    25 febrer 2009 a les 8:20

    Estanis, el teu darrer paràgraf no entenc per on va, pots ser més explícit?

  5. enriccanela ha dit:
    25 febrer 2009 a les 9:06

    Ramon,
    L’interpreto en una demanda d’acció i no d’esperar que Madrid faci. Crec que manca visió d’Estat. L’acctual president de la GC marca un perfil de comunitat autònoma, no de nació.

  6. Estanislau Fons ha dit:
    25 febrer 2009 a les 10:14

    No crec, Ramon, que m’estiguis demanant realment una explicació. Per anteriors posts sé que ets una persona tremendament ben informada. Salut!

  7. enriccanela ha dit:
    25 febrer 2009 a les 12:08

    Estanis,
    Molt fi.

  8. ramon ha dit:
    25 febrer 2009 a les 1:27

    Estanis, gracies per l’apreciació, però el discurs d’estructures d’estat d’ERC ja el conec, pregunto pel
    “i no desmuntem les que ja teníem”, pq desmuntar va desmuntar el Solà, ara també?

  9. enriccanela ha dit:
    25 febrer 2009 a les 3:44

    Ramon,
    El que cal intentar, tots, és sumar i dicidir. Costa perquè els poders de l’Estat són enormes i els diners que tenim pocs.
    Lluitar per les prioritats.

  10. Xavi Hernàndez ha dit:
    26 febrer 2009 a les 1:30

    I jo em pregunto que és el que va desmuntar el Solà? De muntar si que va muntar coses (encara viuen del seu projecte…)però, desmuntar… les distincions,potser?
    I, certament els diners son pocs però les nostres institucions son destres en malgastar-los, el problema és de Madrid, però també d’una gestió dolenta aquí. Mireu el despilfarrament de l’Huguet donant medecina a l’Opus i molles a la claca de Girona… i ara que fara amb l’AQU? la tancarà?

  11. enriccanela ha dit:
    26 febrer 2009 a les 8:01

    Xavi,
    Coincideixo bastant. Solà va desmuntar poques coses. Alguna si. L’IGSOC, les distincions i el programa d’internacionalització de Catalunya. El primer per innanició i no s’ha substituït, el darrer les universitats malament ho volen tirar endavant.
    En recerca va continuar la política de Mas-Colell i va lluitar per millorar algunes coses. Es van posar diners. Jo, vist des de fora, diria que es va avançar. Després la desaparició del DURSI va deixar les coses a precari. Un govern que destrueix un departament destinat a universitats i recerca té la visió d’un talp.

  12. Ramon ha dit:
    27 febrer 2009 a les 4:28

    Bé, les que va desmuntar són les que diu l’Enric i que ja en el seu moment ell va denunciar en aquest bloc, aquestes son les tangibles, les intangibles son unes altres. Ara que jo sàpiga l’Opus no costa diners, encara que certament sigui antipàtic…

  13. Ramon ha dit:
    27 febrer 2009 a les 4:32

    l’AQU que li passa? tancar-la perquè Madrid va a cop de RD o plantar-hi cara? en un post anterior de l’Enric ja comenta la situació i la declaració de l’AQU

  14. enriccanela ha dit:
    27 febrer 2009 a les 11:19

    Ramon,
    És així. I l’AQU cal defensar-la amb ungles i dents.
    Això de l’Opus si que no ho he entès.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
febrer 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
« gen.   març »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown